تاریخ : 1395,جمعه 24 ارديبهشت15:37
کد خبر : 45393 - سرویس خبری : ورزشی

جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان در هفته جانباز



 مسابقات ورزشی ویژه جانبازان قطع نخاع و قطع دوپا در قالب جشنواره فرهنگی ورزشی سروقامتان، روز پنج شنبه همزمان با هفته جانباز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار صادق معینی مشاور فرماندهی و رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار،‌ ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و همچنین میلاد امام سجاد (ع) از برگزاری یک دوره مسابقات ورزشی ویژه جانبازان قطع نخاع و قطع دوپا در قالب جشنواره فرهنگی ورزشی سروقامتان، همزمان با هفته جانباز خبر داده بود.

سردار معینی افزود:‌ برابر تدابیر سردار فرماندهی ناجا مبنی بر برگزاری مسابقات ورزشی برای جانبازان ضایعه نخاعی، و با توجه به رویکرد راهبردی مرکز امور ایثارگران ناجا در امر ورزش و سلامت جانبازان موصوف، برنامه هایی برای تحقق این هدف تدوین گردیده که به مرور زمان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مشاور فرماندهی ناجا گفت: این جشنواره در طول یک روز در رشته های بسکتبال،‌ دارت، تنیس روی میز،‌ شطرنج و فوتبال دستی ویژه جانبازان قطع نخاع و قطع دوپای ارتش،‌ سپاه،‌ بسیج، ناجا و نیروهای مردمی، به صورت آزمایشی در تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت:در نظر است در برنامه های آتی این مسابقات در سراسر کشور و به صورت استانی برای جانبازان و خانواده هایشان برگزار شود که نفرات برتر در هر استان برای رقابت در سطح کشوری به مسابقه نهایی راه خواهند یافت.

رئیس مرکز امور ایثارگران ادامه داد: همانطور که برای همگان آشکار است ورزش علاوه بر فراهم نمودن زمینه های سلامت جسمانی،‌ در افراد ایجاد شادی و طراوت نموده و در بهبود تعامل اجتماعی و روابط خانوادگی آنها نیز نقش بسزایی خواهد داشت؛بنابراین با نگرش به وضعیت خاص جسمی جانبازان ضایعه نخاعی و برای حفظ و ارتقای روحیه آن عزیزان و خانواده شان لازم است بیش از پیش در امر ورزش برنامه های مدون و مناسبی طرح ریزی و اجرا گردد.

 


منبع : فارس و ایرنا