تاریخ : 1395,چهارشنبه 05 خرداد18:30
کد خبر : 45695 - سرویس خبری : اخبار

صدوراحکام 17000 جانباز براساس ماده38


صدوراحکام 17000 جانباز براساس ماده38

معاون تعاون و اموراجتماعی بنیاد از صدور احکام 17000 نفراز جانبازان بسیجی و سرباز براساس ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خبرداد

فاش نیوز - معاون تعاون و اموراجتماعی بنیاد از صدور احکام  17000 نفراز جانبازان بسیجی و سرباز براساس ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، جلسه هفتگی این انجمن عصر روز  سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در حالی برگزارشد که معاونت تعاون و اموراجتماعی بنیاد به اتفاق مدیران کل تسهیلات و مسکن میهمان جلسه بودند.

در ابتدای این جلسه اسرافیلی مدیرعامل انجمن جانبازان ضمن تشریح مشکلات جانبازان و ایثارگران در خصوص مواردی مانند اجرایی نشدن ماده 38 و 39 و همچنین مشکلات خودرویی و ارائه تسهیلات بانکی برای جامعه ایثارگر، از مدیران بنیاد، حاضردرجلسه خواست در جهت رفع این مشکلات تلاش بیشتری مبذول دارند.

در ادامه معاون تعاون  بنیاد با اشاره به اینکه 92 هزارنفز از بنیاد حقوق و مستمری دریافت می کنند عنوان کرد: 77% کل بودجه بنیاد را این معاونت به خود اختصاص داده که 75% پرداختی های بنیاد، پرداخت حقوق و مستمری افراد تحت پوشش است.

ایزدی معاون تعاون بنیاد درخصوص ماده 38 قانون جامع، بابیان این موضوع که تا کنون پرونده 17000 نفراز جانبازانی که پرونده آنها تکمیل گردیده برای اجرا ابلاغ و حقوق آنها بصورت علی الحساب پرداخت شده است گفت، پرونده مابقی جانبازان در حال بررسی و رفع نقص میباشد که درصورت تکمیل شدن مدارک و فرایند اداری به اجرا گذاشته خواهد شد.

معاون تعاون و اموراجتماعی بنیاد میانگین افزایش حقوق در این زمینه را شش میلیون ریال اعلام کرد و در باره روند کند برقراری حکم آن دسته از جانبازانی که به شهادت می رسند و حقوق و مزایای آنها قطع می شود گفت: اگر بازماندگان جانبازِشهید مدارک لازم"حکم حقوقی جانباز، گواهی شهادت و احصاروراثت" را زودتر به بنیاد تحویل دهند،بلافاصله حکم قطعی شهید برای آنان صادر و اجراخواهدشد.

براین اساس تا برقراری حکم دائم، مبلغی به عنوان علی الحساب به خانواده جانبازِ شهید پرداخت خواهدشد.

وی هچنین با اشاره به ماده 39 نیز گفت: براساس تبصره 2 ماده 39 قانون، آن دسته از جانبازانی که بصورت قراردادی، پیمانی یا رسمی مشغول بکار هستند نیز از قانون حالت اشغال بهره مند خواهند شد و براساس اصلاح تبصره دو، هیچ دستگاهی نمیتواند حقوق جانبازِ شاغل را قطع کند.

در این جلسه تبریزی معاون تسهیلات بنیادشهید و امورایثارگران هم در مورد قانون ارائه تسهیلات، وام ،بلیط هواپیما، خودرو به جانبازان و ایثارگران توضیحاتی را بیان کرد و گفت، براساس آیین نامه، وام ضروری تا مبلغ سه برابر موجودی جانباز یا ایثارگر از محل صندوق ایثار بنیاد به متقاضیان پرداخت میشود.

 


کد خبرنگار : 21