تاریخ : 1395,شنبه 22 خرداد12:09
کد خبر : 46389 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

ماده 51، ماده جنجالی!



الله کرمی - سخنی با جناب کفراشی عزیز : البته هم ما و هم جانبازان عزیز از خانواده بزرگ ایثارگران هستم. جهت اطلاع عرض می کنم: ایران در بین ۱۴ کشور در مقام ۱۳ خدمات رسانی به ایثارگران قرار دارد، در حالی که همه میدانیم ما گرفتار تجاوز صدام جنایتکار شدیم مثل آمریکا متجاوز همیشگی نبودیم که در رتبه اول قرار دارد حتی نسبت به عراق رتبه مان بسیار پایبین تر است. 

با تشکر از زحمات جناب کفراشی لازم است به نمایندگی از دوستان چند تا نقد به عملکرد ایشان داشته باشم. اولین و جنجالی ترین آن ها سر همین ماده ۵۱: آیا اگر شما خدایی ناکرده مثل ما غم از دست دادن پدر و بدون محبت پدر بزرگ شدن را داشتید و به نوعی نماینده ما در ستاد شاهد بودین باز هم به همین اندازه پیگیر بودید. در واقع شما با مصاحبه های سال های گذشته مانع از پیگیری جدی ما بودین اگه سری به آرشیو سایت های مختلف بزنید شما مدام از ۲۴ هزار ذینفع حرف میزدین نه ۱۰ هزار. حال چه اتفاقی افتاد مواضع شما عوض شد...

اصل ماده ۵۱ و ذینفع بودن فرزندان شاهد به حدی واضح است که تمام وزارتخانه ها و سازمان ها بدون کوچکترین تردیدی اجرا کرده اند. لابد می فرمایید آن ها تخلف کرده اند. آیا اینحا یک علامت سوال پیش نمیاد که باید جوابی داشته باشد یا سیاست یک بام و دو هواست؟ بهتر نیست توپ را در زمین دیگران نندازید و مخالفین اصلی اجرای ماده ۵۱ را که در داخل وزارتخاته هست به دوستان معرفی نمایید و بار اصلی این مسئولیت را از روی دوش خود بردارید چون به نوعی انگشت اتهام کم کاری ۱۴ هزار نفر یتیم به سوی شما نشانه رفته است.

درست است که ماده ۵۱ پول زیادی نیست شاید مخالفان به نوعی دیدگاهشان این باشد که فرزند شهید برده و خورده! دیگه کافیه ولی الان جنگ سوریه هم وجود داره آقایانی که ادعاشون میشه بسم الله... و موارد دیگر که در این مقال نگنجد از جمله بحث سازماندهی فرزندان شاهد که تاکید اصلی روی خانم هاست به دلیل مشکلات خاص آنها باید ۶۰ کیلومتر مسیر روستایی بروند و هزاران اتفاق در درحالی که سال های گذشته فرزندان شاهد اولویت اول سازمان دهی بودند، کما اینکه بخشنامه موجود است و چند تا استان اجرا میشه ولی ادارات کل بعضی استان ها بی سر و صدا کنار گذاشتن و کسی هم به روش نیاورد. من میدانم شما زحمت کشیده و می کشید ولی متاسفانه دوستان پشت شما قائم شده اند.

محض اطلاع عرض می کنم ما این حقمون را میگیریم چون خداوند هیچ وقت یتیم را فراموش نکرده و نمی کند چون وعده برحق است ولی عاجزانه تقاضا مندیم که شما به نحو احسن مثل پدری دلسوز در این راه بیشتر همراهمان باشید


کد خبرنگار : 17