تاریخ : 1395,شنبه 12 تير15:30
کد خبر : 46740 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

حقوق وامتیازات رزماوران و مصدومان جنگی انگلیس


حقوق وامتیازات رزماوران و مصدومان جنگی انگلیس

در همه کشورهای دنیا مصدومان و معلولان جنگی خصوصاً رزمندگان و جنگاورانی که برای دفاع از کشورشان و منافع ملی مردم خود جنگیده‌اند ویا حتی کسانی که درکسوت آنان هستند را گرامی می‌دارند و ارج می‌نهند؛

مصطفی یحیی زاده

فاش نیوز -  در همه  کشورهای دنیا مصدومان و معلولان جنگی خصوصاً رزمندگان و جنگاورانی که برای دفاع از کشورشان و منافع ملی مردم خود جنگیده‌اند ویا حتی کسانی که درکسوت آنان هستند را گرامی می‌دارند و ارج می‌نهند؛ اما بااینکه اصل این موضوع درکشورهای مختلف اهمیت دارد ولی با توجه به عوامل متعدد، میزان، کیفیت و نوع رسیدگی‌ها و بها دادن‌ها گاهی تفاوت‌های زیادی باهم دارد.

میزان توجه و رسیدگی به این اقشار درکشورهای مختلف، بسته به سطح فرهنگ، اعتقادات و رفاه هر جامعه و کشور، متفاوت است. مثلاً دربسیاری ازکشورهای توسعه‌یافته و مرفه غربی و اروپایی به دلیل وجود زیرساخت‌های فرهنگی، رفاهی و قانونی، نظام حمایتی گسترده و سطح بالایی درباره کسانی که از جان و سلامتی و عمر خود برای مردم وکشورشان مایه گذاشته‌اند و حتی معلولان عادی وجود دارد. این رسیدگی‌ها خانواده، همراهان و حتی وراث رزماوران و کسانی که برای کشور، مردم و منافع ملی‌شان جنگیده و یا در آن مسیر قرارگرفته‌اند را نیز در بر می گیرد.

در اینجا به یکی دیگر از کشورهای اروپایی، یعنی انگلیس از این زاویه نگاهی می‌اندازیم:

در این کشور موسسه‌ای موسوم به "GOV"government of veterans، (سازمان رزماوران) وجود دارد که وظیفه‌اش ارائه‌ی خدمات پشتیبانی ضروری به رزماوران و خانواده‌ آن‌هاست که این خدمات شامل موارد زیر است:

1. پرداخت حقوق بازنشستگی

2. کمک‌هزینه‌هایی برای زندگی

3. پرداخت غرامت به مجروحان و یا خانواده‌های سوگوار آن‌ها از طریق خدمات پولی

4. حمایت‌های رفاهی از رزماوران و خانواده‌های آن‌ها

مزایا امتیازات برای رزماوران و خانواده‌های آن‌ها

این مزایا شامل افراد زیر می‌شود:

1. رزماوران

2. کسانی که در نیروهای مسلح بازنشسته شده‌اند ولی نیروی رزمی نبوده‌اند.

3. بستگان درجه‌یک رزماوران.

بسیاری از انواع کمک‌های مختلف ازجمله کمک‌های مالی در دسترس این افراد و خانواده‌های آن‌ها قرار دارد.

هر رزماوران می‌تواند با توجه به نیازهای مالی خود از انواع خدمات مالی و سایر خدمات این موسسه بسته به شرایط و وضعیت خود استفاده کند.

همچنین با استفاده از خدمات این موسسه می‌توانند سایر سازمان‌هایی را که قادر به کمک به آن‌ها باشند را پیدا کنند و از خدمات آن‌ها نیز استفاده کنند؛ اما بیشتر خدمات این موسسه خدمات مالی است.

چه کمک‌های مالی در دسترس است!

رزماوران و خانواده آن‌ها طیف وسیعی از کمک‌های مالی را در دسترس دارند که ازجمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مزایای مالی در داخل انگلستان
  • مزایای مالی در خارج از انگلستان
  • شورای امداد مالیات
  • هزینه‌های تحصیل
  • هزینه‌های مراقبت از کودکان
  • هزینه‌ی رایگان سفر و یا کاهش هزینه‌های آن

مزایای مالی در انگلستان

رزماوران و بستگان آن‌ها قادر به دریافت طیف وسیعی از مزایا و خدمات در داخل انگلستان می‌باشند. ازجمله مهم‌ترین این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌های مربوط به نگهداری از کودکان
  • پرداخت تمامی هزینه‌های درمانی رزماوران و خانواده‌هایشان
  • هزینه‌های زایمان به‌صورت کامل پرداخت می‌شود
  • انواع اعتبارات مالیاتی
  • پرداخت‌های شخصی به‌صورت کالابرگ که مستقل از حقوق است

مزایای زندگی در خارج از انگلستان

چنانچه یک رزماوران در خارج از انگلستان زندگی کند، بازهم مزایای خاص خود را می‌تواند مطالبه بنماید و این مزایا شامل خود و خانواده‌ی آن‌ها است. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • کمک‌هزینه‌های مربوط به زنان و زایمان
  • مراقبت از کودکان
  • کمک به اشتغال و پشتیبانی از طریق کمک‌هزینه‌های شغلی
  • کمک‌هزینه‌های زندگی برای افراد بی‌کاری که در جست‌وجوی کار می‌باشند (فقط اتحادیه اروپا)

 

شورای امداد مالیاتی:

رزماوران از پرداخت مالیات مبری هستند و حتی مالیات‌های آن‌ها در خارج از کشور نیز توسط دولت پرداخت می‌شود، دو نوع معافیت مالیاتی آن‌ها عبارت‌اند از:

  • معافیت مالیاتی مسکن
  • معافیت مالیاتی برای اقامت در خارج از کشور

البته این معافیت‌های مالی برای اقامت در خارج از کشور بستگی به تعداد روزهای خدمت این رزماوران در جنگ‌های خارج از کشور دارد.

این خدمات برای جنگ‌ها و استقرارهای مختلف تفاوت دارد. به‌عنوان‌مثال:

اگر در جنگ افغانستان و عراق شرکت کرده باشند، از تاریخ 1 اکتبر 2007 معاف می‌شوند.

کمک برای هزینه‌های تحصیلی و هزینه مراقبت از کودکان:

رزماوران در این کشور قادر به دریافت کمک‌هزینه‌های تحصیل مدرسه و دانشگاه فرزندان خود می‌باشند و برای دریافت این هزینه‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم به اداره آموزش‌وپرورش مراجعه و دریافت نمایند.

درباره سایر هزینه‌های مراقبت از کودک به آن‌ها کوپنی تعلق می‌گیرد که از طریق آن هزینه‌های مربوط به نگهداری از کودک را می‌توانند دریافت کنند.

رزماوران هرماه مبلغی را به‌عنوان شارژ این کوپن دریافت می‌کنند که از طریق آن هزینه‌های مربوط به مهدکودک، اردوهای مدرسه‌ای، هزینه‌های مدرسه‌های مختلف مخصوصاً شبانه‌روزی و بسیاری از هزینه‌های دیگر را می‌توانند بپردازند. تمام این اطلاعات برای آن‌ها در سایت

www.modchildcar.co.uk به‌آسانی قابل‌دسترس است.

سفرهای رایگان و یا کاهش هزینه‌های سفر:

  • سفر در خود انگلستان

تمامی رزماوران برای سفرهای داخل شهری در انگلستان هزینه دریافت می‌کنند و تمامی هزینه‌های آن‌ها رایگان است. این رزماوران با داشتن کارت الکترونیکی تمامی مبالغ خود را پرداخت می‌نمایند. این هزینه‌ها شامل اتوبوس، مترو، قطار، تاکسی و کلیه وسایل نقلیه به‌جز از هوایی است. برای رزماوران که دارای مشکلات حرکتی می‌باشند تمامی این هزینه‌ها در اسکاتلند و ایرلند نیز رایگان بوده و می‌توانند از کارت‌های مشابهی برای این سفرها استفاده نمایند.

در ولز هم این خدمات منحصراً برای رزماوران مصدومی است که دچار مشکلات حرکتی هستند رایگان است.

 

طرح نشان آبی

در این طرح فرزندان و همسران رزماوران با دریافت کارتی تحت عنوان hm forces می‌توانند از مزایایی همچون دریافت 3/1 از هزینه‌های سفر در انگلستان استفاده کنند و همچنین تمامی هزینه‌های سفر آن‌ها در لندن رایگان است.

این طرح برای زنانی که همسر رزماوران آن‌ها مرده و یا عضوی از خانواده‌ی او که حقوقش را دریافت می‌کند نیز وجود دارد.

تخفیف‌ کالاها:

رزماوران و خانواده‌های آن‌ها مشمول کارت‌های خریدی هستند که برای خرید بسیاری از کالاهای ضروری و همچنین کالاهای خانگی دارای تخفیف‌های خوبی است.

کلام پایانی:

هدف این سازمان ارائه مشاوره به رزماوران برای مواجهه با نیازها و مشکلات آن‌ها و بهبود شیوه‌ی زندگی و سیاست‌هایی است که زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این سازمان برای ارائه مشاوره رایگان، محرمانه و بی‌طرف به رزماوران و ترویج فرهنگ برابری و به چالش کشیدن تبعیض‌ها بنانهاده شده است.

به کوشش مهندس "مصطفی یحیی زاده"