تاریخ : 1395,پنجشنبه 03 تير20:24
کد خبر : 46838 - سرویس خبری : استان ها

جانباز 25% در آستارا پر کشید



جانباز 25 درصد دوران دفاع مقدس در آستارا به خیل همسنگرانش پیوست

آستارا - ایرنا - مسعود اژدری مقدم جانباز 25 درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در شهرستان آستارا دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همسنگران شهیدش پیوست.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آستارا روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این جانباز سرافراز پس از تحمل حدود 30 سال درد و رنج ناشی از مجروحیت و مصدومیت، به خیل هم سنگرانش پیوست.

ایرج غنی پور افزود: پیکر پاک این جانباز با حضور قشرهای مختلف مردم مومن و دیندار شهرستان آستارا طی مراسم خاصی، تشییع و پس از اقامه نماز در محل آرامستان این شهرستان به خاک سپرده شد.

وی در ادامه اضافه کرد: ملت ایران باید همواره قدردان عظمت و بزرگی کار جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران انقلاب باشند.
اژدری مقدم متولد سال 1343 بود که در 19 اسفندماه سال 1365 در منطقه عملیاتی سومار به علت اصابت ترکش از ناحیه چشم و دست چپ، مجروح و به درجه جانبازی نائل شده بود.

شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی گیلان و در جوار جمهوری آذربایجان واقع شده و در طول سال های انقلاب و جنگ تحمیلی 160 شهید ، 71 آزاده و 615جانباز به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است