تاریخ : 1395,یکشنبه 06 تير15:55
کد خبر : 46910 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

اوضاع پول، خراب است ولی می شود...



م.ر.ک. جانباز- دولت محترم ما تنها کاری که خوب انجام داد این بود که پول های مردم رو راکد کرد. یعنی پول در جامعه و بازار در گردش نیست. تجار مراکز خرید و فروش در مگس پرانی متخصص شدند. هیچ پولی در دامنه و گارگاه ها در گردش و داد و ستد وجود ندارد. فی الحال که سودهای بانکی هم کمتر شده، باید اقتصاد ایران را کاملا" ورشکسته اعلام کرد.

 وقتی خرید و فروش نشود و پولی هم در گردش نباشد مشخص است تورم هم مشاهده نمی شود. وقتی مردم امنیت ریالی احساس نمی کنند و پول در بانک ها هم ارزشی هم نداشته باشد. ساخت و ساز هم نشود. سرمایه گذاری ها کم می شود و کارخانجات کارگران خود را اخراج می کنند. دست های مردم و کارگاه ها به مرور خالی می شود و نزول خود را نمایان می کند.

 مطمئن باش تا یک سال دیگر اکثر پرونده های دادگستری ها در مورد نزول و نزول خواری خواهد بود. متاسفانه در این بین مدیران میانی فاسد با سوء استفاده از خوش بینی و بلاهت برخی بالادستی ها مشغول تاراج اموال مردم بنام حقوق ماهیانه چند صد میلیونی شده اند.
بلای دیگری که با بخردی کامل نصیب ما شد همانطوری که قبل برجام هم گفتم، چک بی محلی بود که می بایست در حین مذاکرات نمی گرفتند. دولت زحمت کشید ولی نتیجه آن آتش زدن خرمن گندم بود.

 با جماعت یانگی پرورشگاهی نباید با اخلاص و متدین رفتار کنی... باید حرف رهبری را گوش می کردند و خوش بینانه رفتار نمی کردند. غربی ها قماربازهای قهاری هستند, جرأت ریسک بالایی بر سر میز دارند. حالا هر میزی باشد از مذاکره تا پوکر، ریسکشان خیلی زیاد است و بسته به سادگی و هالویی طرف مقابل قپی افاضات می کنند.

حال که با یک چک بی محل تا کتف مذاکره کنندگان کلاه گشاد گذاشته اند، باید برای هرگونه جر زنی و لایی کشی آنها شروط بهتری می گذاشتند ...

 خلاصه کلام پول که در گردش نباشد معلوم نمی شود تورم هست یانه! راکد شدن سرمایه و بلوکه شدن آن در پستوی خانه ها و بانک ها آمار صحیحی به ما نشان نمی دهد. حقیر در کارهای زیادی دست و پنجه در آتش آز دارم.

 از سال هشتاد و شش تا نود و یک اگر پول در جیبت نبود، هیچ بنگاه داری جواب سلامت رو نمی داد ولی اکنون برای خرید دان مرغداری ,,, علوفه گاوداری,,, مایحتاج تولیدی و خرید لوازم یدکی ماشین آلات کشاورزی و خود ماشین آلات و کارهای دیگرم شخص بنگاه دار حتی چک دوساله را روی چشمش می گذارد و دوتا تعظیم هم می کند که به شخصی داده که تا به حال چکش در بازار برگشت نخورده. تازه موقع خدا حافظی اشانتیون هم می دهد.

 با دو عد قناری می شود سالی سه تا چهار میلیون به راحتی کاسب شد. قناری ها سالی چهار بار تخم گذاری می کنند، هردفعه چهارتخم جمعا شانزده تخم که اگر ده تای آنها نر باشند از نژاد میجر بلند، هر عدد تا سیصد تومان فروش می رود.

 پرورش ماهی زینتی فلاور . یا فلاویل ... دو عدد ماهی هد دار یعنی کله میکروسوفالی شده در یک آکوریم یک متری خرجش سیصد تومنه که هر دفعه بین سی تا صدو پنجاه تخم می ریزند، اگر واقعا رسیدگی کنیم. هر ماهی هد دار تا هفتصد هزار تومان هر عدد فروخته می شود. اگه یه کمی زرنگ باشیم سالی دو بار تا بیست میلیون کاسبیم. اینها فقط کارهای اوقات بی کاری حقیر است.

 فارغ از کار روزانه ام پرورش قناری ,,, انواع ماهی های زینتی ,,, پرورش درختجه های زینتی آپارتمانی و نشاء پسته که با کود همین قناری ها پرورش می دهم سالیانه بیش از ده ها میلیون است که در آمد خوبی هم هست. از علافی پای تلویزیون و نق زدن سر این و اون که بهتر است.

 قرض الحسنه ولایت مداری در بین بچه های جبهه داریم نزدیک به سیصد عضو که تا سقف سی میلیون هم پرداخت شده است. خرید و فروش جوانمردانه هم داریم مثلا" عروسی دختر حاج سید یدالله است .... یک پیشونی بند سی و دو سال پیش رو تا بیست و دو میلیون خرید و فروش می کنیم . چفیه ... فانوسقه ... پوتینی که هنوز خاکی باشد و خاک جبهه هم رویش باشد تا سی تومن هم خرید و فروش شده است. البته اینها همه بهانه است اینکه یکی سی تومن برای یک پوتین هزار تومنی میدهد، میداند که حتما کسی هست دوسال دیگر به همین قیمت یا مقداری بیشتر بخرد.

 الحمد الله جمع رزمندگان و جانبازان محله ما مشکل مالی و یا اداری خود را جمعی و هییتی حل می کنند. کار کسی در فلان اداره گیر کرده باشد، توسط یکی یا چند تن از این سیصد نفر چند روز بعد حتما" حل شده است. اول خدا ... دوم خدا ... سوم و آخر هم خدا ... همه ما وسایل حل مشکلات یکدیگر توسط خداییم.

 کسی فوت کند دست توی جیب خانواده اش نخواهد رفت، قبلا حساب شده است ... کسی بیمار شود و یا اهل بیتش بیمار شود، قبلا حساب شده است. کافی ست یک تلفن زده شود به شورای هییت، غروب یا تا یک ساعت بعد مسئله حل شده است. صندوق ما از ته حساب کارت بانکی ماهیانه بیش از بیست میلیون درآمد دارد که همین جاها بهینه خرج می شود. نق نق نداریم همه حضرت عباسی می دهند، حضرت عباسی هم می گیرند بی منت.

 سرتان را درد آوردم. شرمنده ام درد دلی خواستم کرده باشم. دلم برای دوری بچه ها از همفکری هم می سوزد در حالیکه راه حل دارد. چند روز پیش پسر حاج سید مرتضی رویگری از بچه های اهل دل و عشق و جبهه از کارش اخراج شد، بلافاصله وام داده شدتا تاکسی خریده شود و بیکار نباشد. زن و دو فرزند داشت . به همین راحتی. اگر همه باهم باشند هیچکس وضع مالی بدی ندارد. به شرط باهم بودن و یکدل بودن


کد خبرنگار : 20