تاریخ : 1395,سه شنبه 08 تير14:17
کد خبر : 47009 - سرویس خبری : استان ها

تدوین وصیت‌نامه شهدای پل‌دختر



اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان پل‌دختر روز دوشنبه، هفتم تیرماه، با حضور فرماندار، امام جمعه، رئیس بنیاد شهید شهرستان، بخشدار مرکزی و بخشدار معمولان، مدیران ادارات و مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.
در این جلسه، درمنان، ‌فرماندار پل‌دختر، در رابطه با جایگاه شهید و شهادت، گفت: شهید، شهادت و ایثارگران زمانی جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند که ما خودمان درک بهتری از معنی و منزلت شهید و شهادت داشته باشیم .
وی افزود: ایثارگر در عین حال که انسانی بی‌تکبر و تکلف‌ است با شهادت جایگاهی در اعلاء علیین پیدا کرده است که درک آن برای ما غیر ممکن است .
درمنان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ شهادت در جامعه، گفت: این مسئله خود باعث جلوگیری از سایر مشکلات و ناهنجار‌ی‌های اجتماعی می‌شود و اگر فرهنگ ایثار و شهادت حاکم باشد تمام مشکلات مرتفع می‌گردد.
فرماندار پل‌دختر افزود: شهدا نیازی به ما ندارند این ما هستیم که به شهدا نیازمندیم و باید خودمان را با آن‌ها وفق بدهیم.
این جلسه در پایان مصوباتی داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به تعویض تابلوهای شهدا در سطح شهر توسط شهداری پل‌دختر، تکمیل و بهره‌برداری از یادمان شهدای پل‌دختر با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قرائت وصایای شهدا در مدارس توسط آموزش و پرورش، قرائت تعدادی از وصایای شهدا در نمازهای جمعه شهرستان اشاره کرد.
همچنین مساعدت تمام دستگاه‌های اجرایی در جهت تأمین اعتبار، تألیف و انتشار کتاب «اقلیم حماسه»، با موضوع وصیت‌نامه‌های شهدای شهرستان پل‌دختر، در قالب ۳۵۰ صفحه از دیگر مصوبات این جلسه بود.


منبع : ایکنا