تاریخ : 1395,سه شنبه 08 تير14:28
کد خبر : 47013 - سرویس خبری : اخبار

انتشار «بشنو از نی» و «حماسه بازی‌دراز»


انتشار «بشنو از نی» و «حماسه بازی‌دراز»

سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان کرمانشاه گفت: کتاب «بشنو از نی» منتشر شد. این کتاب خاطرات شفاهی جانباز 70 درصد، بهروز حقیقی است که آذر آزادی آن را تدوین کرده است.
 
وی درباره محتوای این کتاب افزود: «بشنو از نی» ماجراهایی از بدو تولد بهروز حقیقی را تا درگیری‌های دوران انقلاب اسلامی، حضور در 14 عملیات جنگ تحمیلی و مجروحیت در طول آن را روایت کرده است.
 
به گفته مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان کرمانشاه، حقیقی در عملیات‌های والفجر 5، والفجر 9، کربلا 5، عاشورای 3 و مسلم‌ابن عقیل حضور داشته است.

وی همچنین از انتشار کتاب «حماسه بازی‌دراز» خبر داد و گفت: این کتاب به قلم مهرداد رضایی به سرگذشت امیر سرتیپ دوم محمود بدری می‌پردازد. وی اکنون حدود 90 سال سن دارد و در خاطراتش به شیوه استخدام شدنش در ارتش و خدمت در مناطقی چون مسجد سلیمان و پادگان ابوذر می‌پردازد.
 
محمدی ادامه داد: امیر سرتیپ بدری به عنوان فرمانده در بازی‌دراز و سر پل ذهاب مشغول بود و از هم‌رزمان شهید شیرودی محسوب می‌شد.

به گفته وی، این کتاب به سفارش کنگره شهدای استان کرمانشاه نوشته شده و از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است. / ایبنا