تاریخ : 1395,پنجشنبه 31 تير16:49
کد خبر : 47153 - سرویس خبری : اخبار

طرح مهر ولایت برای حمایت ازخانواده شهداء اجرا می شود


طرح مهر ولایت برای حمایت ازخانواده شهداء اجرا می شود

مسئول امور ایثارگران سپاه از اجرایی شدن طرح" مهر ولایت" سپاه پاسداران در بین خانوادهای شهدا خبرداد.

فاش نیوز - مسئول امور ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اجرایی شدن طرح" مهر ولایت" در بین خانوادهای شهدا خبرداد.

 شب گذشته معراج شهدای تهران میزبان جانبازانی بود که برای زیارت شهدای گمنام و شرکت در مراسمی تحت عنوان " همایش میثاق جانبازان با شهدا" در این محل مقدس گردهم آمده بودند.

به گزارش خبرنگارما، دراین محفل روحانی و معنوی که سردار شریفی مسئول ایثارگران فرماندهی کل سپاه پاسداران، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امورایثارگران و سردار باقرزاده، مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند، سردارشریفی از اجرایی شدن طرح" مهر ولایت" در بین خانواده شهدا از سوی سپاه خبرداد که بر اساس این طرح، هر پاسدار به عنوان معینِ یک خانواده شهید انتخاب شده و موظف است مسائل و مشکلات خانواده شهید مربوط به خود را از نزدیک بررسی و برای رفع مشکلات، به امور ایثارگران منتقل کند.

رییس ایثارگران سپاه همچنین درخصوص توجه سپاه به مسائل روحی - روانی خانواده جانبازان گفت: قرار است که جانبازان به همراه خانواده های خود به سفر اعزام بشوند تا بخشی از مسائل روحی و روانی آنان کاسته شود. درکنار این هم، فقط بحث روح و روان مطرح نیست بلکه بحث معیشت جانبازان هم مدنظر است که بخش عمده ای از جانبازان ما، جانبازان عزیزبسیجی هستند که مشکل معیشتی دارند.

سردارشریفی ادامه داد: در خصوص ماده 38 قانون جامع، کارهای خوبی شده بود منتهی این احکام حقوقی برای بنیاد شهید نرفته بود، ولی بحمدالله با همکاری بسیار خوبی که بنیاد شهید داشت و علی رغم مشکلات اقتصادی که در کشور هست الان در حوزه پرداخت پاداش خانواده شهدا، کارکنان شاهد و مطالبات دیگری که وجود دارد  این بخش را بحمدالله با همکاری خوب و دستور ویژه ای که در این رابطه خود آقای انصاری دادند و از منابع داخلی بنیاد مبالغی را برای این موضوع گذاشتند، مشکلات کمتر شده است و از بهمن ماه 94 مرحله به مرحله تعدادی احکام حقوقی جانبازان را از بالاترین درصد یعنی از 70 درصد شروع کرده ایم و تا امروز 19 هزار نفر از عزیزان احکامشان صادر و به بنیاد شهید ارسال شده است که به طور متوسط 400 الی 450هزار تومان اضافه شده است.

وی اظهارامیدواری کرد: با آماده نمودن افزایش حقوق امسال نیز، اگر بنیاد بتواند در تیرماه اجرا کند، خواهیم فرستاد و اگر نه که برای مرداد اجرا می شود و این معوقات از اول فروردین 95 انشاالله به جانبازان عزیز پرداخت خواهد شد.

رییس ایثارگران سپاه همچنین ادامه داد: یک بحثی هم هست راجع به تبصره  ماده 38 که بیشتر برمی گردد به جانبازانی که پاسدار یا شاغل دستگاه های دولتی دیگری هستند، ولی در زمان اعزام و جانبازیشان بسیجی بوده اند و در حال حاضر هم از بنیاد هیچ حقوقی نمی گیرند؛ این ها یک بخشی هستند که حالت اشتغال بنیاد شهید نیستند و برای جانبازان درصد پایین است. برای آن ها هم یک اصلاح حقوق داریم که ما به صورت آزمایشی احکام حدود 200 نفر از این ها را برای ستاد کل فرستاده ایم که ان شاالله اگر تایید بکنند از طریق سازمان نیروهای مسلح درحقوق آن ها اعمال خواهد شد.  


کد خبرنگار : 23