تاریخ : 1395,شنبه 19 تير14:39
کد خبر : 47327 - سرویس خبری : متن ادبی

ماهی های قرمز در میان حوض نگاه مردم


ماهی های قرمز در میان حوض نگاه مردم

پارک فدک که در خیابان گلستان محدوده وحیدیه در محله نظام آباد تهران قرار گرفته، این روزها تغییری زیبا و البته پرارزش پیدا کرده

شهید گمنام

شهید گمنام- پارک فدک که شاید بیش از سی سال است که در خیابان گلستان محدوده وحیدیه در محله نظام آباد تهران قرار گرفته، یکی از پارک های محلی و پرتردد مردم این محله است.

 این پارک این روزها نسبت به سال های پیشین خود، تغییری زیبا و البته پرارزش پیدا کرده است که قابل توجه و البته دیدنی و جذاب است.

در سال های اخیر که بسیاری از مکان ها، پارک ها و دانشگاه ها، متبرک و مزین به قدوم شهدای گمنام شده اند، پارک فدک تهران نیز میزبان هشت شهید گمنام شده که در سال گذشته مهمان مردم محله نظام اباد تهران گشته اند و بر زیبایی پارکشان افزوده اند.

در قسمت میانی و وسطی پارک فدک، حوضی قرار دارد که این شهیدان گمنام را به زیبایی و در طراحی بسیار خاصی در وسط حوض دفن نموده اند و در روزهایی که بسیاری از مردم و خانواده ها و جوانان و کودکان برای استفاده از فضای پارک و تفریح و نفرج به آنجا می آیند، و البته تعدادی را هم غفلت گناه کور کرده است... تعداد زیادی را می بینیم که وارد این محدوده تدفین شهدای گمنام می شوند و به زیارت و قرائت دعا و قرآن بر سر مزار ایشان می پردازند.

 طراحان، این محل زیبا و زیارتی کوچک شهدا را در میان و وسط حوض قرار داده اند و در دو راه ورودی به میان حوض فرش مانندهایی پهن کرده اند که هرکس بخواهد برای زیارت این شهدای گرانقدر برود، کفش را از پادرآورده و خاضعانه و با احترام وارد محدوده حوض می شود.

 نشستن پای مزار یک شهید به صورتی که آب شفاف و زلال در اطرافت باشد با گلدان هایی پراز گل های زیبا، هم چشم نواز است و هم دلنواز! ... و هر بیننده ای را به سوی خود می کشاند تا سری به این شهدای غریب و مظلوم وطن بزند و دلی سرشار کند از عشق و ایمان.


کد خبرنگار : 20