تاریخ : 1395,سه شنبه 29 تير13:09
کد خبر : 47652 - سرویس خبری : پرسش و پاسخ حقوقی

کاهش کمک معیشت جانبازان معسر



س -  سلام ، لطفا بگید چرا کمک معیشت جانبازان معسر درسال ۹۵ افزایش پیدا نکرد و از مبلغ پانصد و چهل هزار تومان به چهار صد تومان تنزل پیدا کرد و مقصود از ضریب ریالی  در هدیه ایثار چیست؟ باتشکر
ج – حسب قانون کمک معیشت هر ساله افزایش می یابد و در سال 95 هم مشمول افزایش می شود، لکن به دلیل عدم تامین منابع مالی آن ، دستگاه پرداخت کننده اقدام نمی کند.
ضریب ریالی عددی است که حسب قانون هرساله توسط هیات وزیران تعیین می شود که در تعیین حداقل حقوق کارکنان و . . . موثر است .

 

 

س -  با سلام.  جانباز 60 درصد بنیاد که بعد از آزادی از اسارت به استخدام سپاه پاسداران در آمده است و سپس از طریق همان سپاه وضعیت او به حالت اشتغال تغییر کرده و بعد از سی سال باز نشسته شده است، این جانباز تا کنون از بنیاد حقوق حالت اشتغال دریافت نکرده است و فقط حق پرستاری دریافت می کند.  آیا به این جانباز حقوق حالت اشتغال بنیاد تعلق می گیرد؟ به چه استنادی؟ چگونه و به کجا باید مراجعه نماید؟ رفتار و شیوه عملی بنیاد با این موضوع چگونه است؟
ج – ایشان از حالت اشتغال در دوران خدمت رسمی خود استفاده کرده است . اگر با تکمیل سنوات عادی بازنشسته می شد و از قانون حالت اشتغال استفاده نمی کرد،‌با عنایت به اینکه قبل از عضویت رسمی در سپاه  جانباز شناخته شده اند  برابر قوانین و پاسخ مراجع ذیصلاح قانونی  می توانستند از حقوق حالت اشتغال و یا حقوق وظیفه برخوردار شوند.