تاریخ : 1395,سه شنبه 29 تير13:43
کد خبر : 47656 - سرویس خبری : اخبار

روایت پذیرش قطعنامه 598 از زبان جانباز


روایت پذیرش قطعنامه 598 از زبان جانباز

اسماعیل صدیقی یکی از پیام آوران ایثار گنابادی در دوران دفاع مقدس  با بیان اینکه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران پس از سقوط فاو عراق مطرح شد، اظهار کرد: با تصرف شهر فاو عراق توسط رزمندگان ایرانی و پیروزی های ایران در سایر عملیات های دوران دفاع مقدس، دشمنان ایران اسلامی به قدرت و عظمت رزمندگان اسلام و ناکامی و شکست صدام پی بردند و به دلیل اینکه فرهنگ جمهوری اسلامی در حال گسترش بود قطعنامه ای را در سازمان ملل تنظیم و از ایران و عراق خواستند که آن را بپذیرنند. 
 
وی افزود: لذا صدام پس از آزادسازی خرمشهر و شکست خفت بار در عملیات الی بیت المقدس این قطعنامه را پذیرفت و به سازمان ملل اعلام نمود که ایران این قطعنامه را نپذیرفته است اما ایران به دلیل اینکه بخشی از خاک کشور در تصرف نیروهای بعثی بود از پذیرش قطعنامه خودداری کرد. 
 
صدیقی خاطرنشان کرد: بعد از این اقدام ناوهای آمریکا با استقرار در خلیج فارس، سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری ایران را مورد حمله موشکی خود قرار دادند و ضمن جلوگیری از فروش نفت کشور کمک های مالی و تجهیزات جنگی فراوانی به عراق کردند.
 
این پیام آور ایثار گنابادی درخصوص ادعای برخی از افراد که ایران با مذاکره می توانست از تجاوز عراق به کشور خودداری کند، اذعان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا یکی از مستعمره های خود را از دست داد و اقدامات گوناگونی علیه کشور انجام داد که همه آنها با شکست مواجه شد و لذا اقدام به جنگ نظامی علیه ایران بوسیله صدام کرد. 
 
صدیقی ادامه داد: علی رغم اینکه زمینه های آغاز تهاجم نیروهای بعثی قبل از آغاز تهاجم وجود داشت، ایران اسلامی خویشتن داری کرد و آغاز گر جنگ نبود لذا مذاکره نمودن با این رژیم دست نشانده آمریکا غیرممکن بود. 
 
وی به تحریف در همه مقاطع دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس توصیه نمودند که راویان کاروان های راهیان نور رزمندگان دوران دفاع مقدس باشند که این حرکت عظیم و مجاهدانه مردم دچار تحریف نشود. 
 
صدیقی یکی از تحریف های صورت گرفته درخصوص دوران دفاع مقدس را مربوط به اتمام جنگ برشمرد و افزود: برخی از افراد در داخل اینگونه قلمداد کرده اند که باید ایران پس از آزادسازی خرمشهر به جنگ خاتمه می داد اما به دلیل تصرف بخشی از خاک ایران توسط رژیم بعثی و عدم اطمینان امام به صدام این کار ناممکن بود چراکه عراق بعد از فتح خرمشهر تجاوزات متعددی به کشور داشت و این گفته امام و غیر اعتماد بودن صدام بر همگان آشکار شد. 
 
این رزمنده گنابادی درخصوص تلاش برخی از افراد برای تحریف شخصیت امام خمینی (ره) و موضع گیری های تند علیه تصمیمات ایشان گفت: امام در تمامی دوران زندگی خود سخن حق می گفت و با توکل به خدا و پشتیبانی مردم در برابر تمامی قدرت های مستکبر دنیا ایستادگی و ذلت را نپذیرفت و با ساده زیستی خود به اسلام و مردم کشور خدمت کرد.

منبع : حیات