تاریخ : 1395,سه شنبه 29 تير19:28
کد خبر : 47661 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

زیبایی انفاق در راه خدا



مرتضایی- زیبایی طرح صندوق یاری رزمندگان و ایثارگران، در این است که شعارهای مان در خصوص حمایت از همرزمان به فعل تبدیل می شود. مجموعه ای متعهد .خدا ترس و مسئولیت پذیر، پا جلو گذاشته تا با جمع آوری قطرات آب سفره خود، دیگر همرزنمانمان را سیراب نماییم. نه منت بنیاد و نه نماینده دارای اعتبارات خاص و ...

 در ثانی بارها برادرانم را به خواندن و عمل بدان تشویق نمودم. صدقه و انفاق قرض الحسنه و در بسیاری موارد با اجازه مجتهد حتی  خمس را می توان به این حساب واریز نمود. چ‌ون این اعمال از اعمال واجب مومنین است. چه بسا بیش از نماز می توان دیگر مومنان را بدان تشویق نمود.

 مثال در سوره ای که تاکید می نماید قسمتی از روزی داده شده به شما، حق معسرین است اما در این مبحث قصد داشتم دوستان را با معامله ای زیبا با سود باور نکردنی ۴۹۰ برابری که آن ذات بی همتای الهی آن را ضمانت نموده آشنا کنم. به والله اگر نیت عزیزان ما در اعطای صدقات فقط قرب الهی باشد هم خود را از فقر نحات داده و هم ...اجازه بدهید بیش از این وقت عزیزتان را نگرفته و کلام آن یگانه بی همتا در خصوص صدقه را بشنویم ( سوره بقره آیه ۲۶۱ به بعد )

بنام خداوند بخشنده مهربان
مَثَل (صدقات‏) کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى کنند همانند دانه‏ اى است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه‏ اى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر کس که بخواهد (آن را) چند برابر مى ‏کند، و خداوند گشایشگر داناست‏. (۲۶۱) کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى کنند، سپس در پى آنچه انفاق کرده‏ اند، منّت و آزارى روا نمى دارند،پاداش آنان برایشان نزد پروردگارشان (محفوظ) است‏، و بیمى بر آنان نیست و اندوهگین نمى ‏شوند. (۲۶۲)

 بیاییم در کنار کمک به همرزنمان یقین داشته باشیم که وعده های الهی حق است. عزت و ذلت در ید بی همتای اوست. شرط مهم این معامله بریدن از همه بغیر از الله است تا جایی که اگر در خلوت خود بگویی الهی و ربی من لی غیرک، سپس تمام امورات زندگی خود را به ا‌و بسپار. آن گاه معنای حسبنا الله و نعم الوکیل نعم النصیر را خواهیم یافت و در مشکلات همانند فردی که پشت او به کوه قاف است با دلی محکم  و آرام از یاری دهنده ای چون خداوند بزرگ با مشکلات روبرو خواهید شد. لطفا" سوره مبارکه غافر آیات شریفه ۳۵ لغایت ۴۴ را با معنا مطالعه فرمایید.


کد خبرنگار : 23