تاریخ : 1395,پنجشنبه 31 تير15:53
کد خبر : 47731 - سرویس خبری : پرسش و پاسخ حقوقی

اضافه حقوق جانبازان کی اعمال میشه؟



س - سلام علیکم اینجانب فرزند جانباز25 درصدی هستم که سرباز ارتش بوده اند ودرسال66 مجروح شده اندایشان وازسال85 تازه طی نامه بازی های فراوان مستمری از بنیاد شهید برایش تعیین شد.حال ایا ما می توانیم به ارتش رجوع کنیم و بگوییم که ما قانونا بایدمشمول خدمت باشیم تحت نظرارتش نه بنیاد شهید؟! ایا مشکلی برای دریافتی فعلی ما از بنیادشهید پیش نمی اید؟
وجوابی میشنویم ازارتش یانه؟لازم بذکراست که ایشان ازنظرارتش تحت بند د گروه یک قرارگرفته اند..ممنونم ازشما

ج – بله ایشان می تواند به کمیسیون های پزشکی ارتش از طریق ایثارگران ارتش معرفی شود و اگر میزان ازکاافتادگی ایشان کلی ویا جزیی شد مشمول حقوق حالت اشتغال یا حقوق وظیفه می  شود ، در غیر اینصورت ارتش اقدام دیگری نمی کند.
پرداختی بنیاد به جانبازن غیر حالت اشتغال بگیر و غیر وظیفه بگیر جزو تکالیف بنیاد است و تا زمانی که در قوانین مصوب وجود داشته باشد قابل قطع کردن نیست مگر فرد جانباز شرایط پرداخت این مستمری را به واسطه شغل یا ایجاد درآمد نداشته باشد.

 

س – سلام وقت بخیر در خصوص  مالیات  مغازه  هایی که  به عنوان   خوار بار فروشی   معروف   هستند و هیچ امکاناتی  از دولت  نمی گیرد  حتی  کسر  قبض برق  سوال اینجاست که  جانباز هفتاد  درصد   باید مالیات اینگونه  مغازها رو که اتفاقا
بزور  خودش را می چرخاندپرداخت  شود یا تخفیف   معاف یا تخفیف داده میشود قبلا از   جواب   شما  کمال سپاسگذاری  را دارم

ج –  معافیت مالیاتی  ایثارگران  فقط شامل حقوق و مزایای دریافتی مستخدمین می شود و فعالیتهای آزاد آنان مشمول معافیت نیست. بزودی مطالبی مفصل درباره عدم هماهنگی و عدم توازن مصوبات قانونی ایثارگران و لزوم رفع این تبعیضها خواهیم داشت.

 

 

س -  باسلام اضافه حقوق جانبازان حالت اشتغال بنیاد کی اعمال میشه ؟ با تشکر
ج – اگر منظور شما اعمال ماده 38 قانون جامع و همطرازی با حقوق کادر ثابت نیروهای مسلح است این اقدام بطور ناقص شروع و تا تکمیل احکام همه مشمولین  ادامه دارد. مشکل در تامین منابع  مالی آن است .

 

 

س - راستش من سوالم در رابطه با بند ز ماده 44 قانون پنجم است. من ایثارگر مشمول این بند هستم و استادیار رسمی دانشگاه هستم. میخواستم بدانم اینکه قانون گفته است از ابتدا بصورت رسمی استخدام نمایند این ابتدا چه زمانی است؟ دو م اینکه در انتهای بند گفته است شامل اعضای هیات علمی فعلی که شرایط را دارند شامل میشود یعنی چه؟ و سوم اینکه با احتساب سوابق در رتبه و مرتبه چگونه است. چون دانشگاه ها خیلی متفاوت برخورد میکنند. تشکر وافر
ج – برابر ماده 4 قانون مدنی  اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به ما قبل خود اثر ندارد مگر اینکه در قانون ، مقررات خاصی نسبت به این موضوع اتخاذ شده باشد. برای کسانی که پس از تصویب قانون استخدام شده اند ابتدای آنان همان ابتدای استخدام آنان است و برای کسانی که  انتقال یا تبدیل وضعیت می شوند به قرینه  عبارت  " با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرائی مرتبط و تأثیر آن در پایه و مرتبه علمی " از تاریخ تبدیل یا انتقال با رعایت احتساب سوابق .