تاریخ : 1395,دوشنبه 04 مرداد14:39
کد خبر : 47763 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

مدیرکل یزد و تلاش برای حل مشکلِ "آقازاده"



کارمند بنیاد یزد

کارمند بنیاد یزد - وظیفه مدیرکل بنیاد شهید استان یزد چیست؟ دو سال قبل مدیرکل بنیاد شهید استان یزد به پاس خدمات معاون توسعه بنیاد شهید استان، فرزند وی را که پزشک داروساز بود را برای تسهیل در امر خدمت سربازی و برای آرامش وآسایش والد مکرمش با نامه نگاری و دهها تلفن و سفارش و پارتی بازی به عنوان سرباز امریه در قسمت درمان بنیاد شهید یزد مشغول نمودند و حال آنکه پدر این آقازاده نه تنها جزء ایثارگران نبودند بلکه هیچ نسبتی با ایثارگران نیز نداشته و ندارند.

آقازاده ی از فرزندان ایثارگر بهتر، در قسمت درمان مشغول خدمت سربازی شد و به لطف پدر گرامیشان بدون استثنا با تاخیر در محل کار حاضر شده و بدون استثنا زودتر از اتمام ساعت اداری به منزل مراجعت مینمودند! لیکن به واسطه پست معاونت ابویشان هر ماه با چشم پوشی امور اداری بنیاد استان نامه کارکردشان بدون گزارش تاخیر و تعجیل و غیبت به یگان مربوطه منعکس میگردید. در اواخر خدمت نامبرده پدرشان به دلایلی به حکم اجبار ستاد مرکز بازنشسته شدند و آقازاده محترم نیز یکی دوماه آخر خدمت را با غیبتهای مکرر به پایان رساندند و به زعم خودشان خدمتشان به پایان رسید.

نا گفته نماند در طول مدت حضور آقای معاون با استفاده از رانت پست معاونت و بواسطه ارتباط اداری با ادارات مختلف و سفارشات بی وقفه مدیرکل بنیاد استان یزد موفق میشوند قبل از اتمام خدمت سربازی فرزندشان مجوز داروخانه به نام نامبرده اخذ نمایند!. البته آقازاده محترم عصرهای زمان خدمتشان نیز در داروخانه ای مشغول کار بوده و ماهانه پنج میلیون تومان درآمد داشته اند. قبل از اتمام سربازی آقای دکتر داروخانه ایشان در شهرستان بافق از توابع استان افتتاح میگردد و آقای دکتر علیرغم سرباز بودن با غیبت غیر موجه، درداروخانه خود که 120 کیلومتر با محل خدمت سربازیشان فاصله داشته حاضر میشوند. به هر ترتیب یگان ارتش از موضوع مطلع شده و امور اداری بنیاد استان به هر دلیل و تحت فشارِ یگان ارتش، نامه چند روز غیبت نامبرده را منعکس مینماید و متعاقب آن یگان مربوطه برای وی 5 ماه اضافه خدمت در یگان را منظور مینمایند.

آقای معاون که خود اینک در معیت فرزندشان گرداننده داروخانه هستند برای رفع مشکل اضافه خدمت فرزندش متوسل به مدیرکل بنیاد شهید استان میشود و جناب ریاست مجددا" به پاس خدمات آقای معاون بازنشسته به شخص ایشان، جلسه ای 4 ساعته تشکیل داده تا با همکاری یکی از سرداران سپاه که مشاور جناب شهیدی میباشند و ارتباط مستمر بامسئولین وارتش دارند اضافه خدمت این آقازاده را پاک نموده و دغدغه خاطر والدشان را برطرف کنند!.

سئوال اینجاست: آقای مدیر کل چقدر دغدغه رفع مشکل سربازی بچه ها ی ایثارگر را داشته و دارند؟ آیا تا به امروز برای حل مشکل سربازی فرزند یک جانباز یا آزاده دست به قلم شده اند و یا جلسه ای تشکیل داده اند؟ چقدر برای رفع مشکلات اشتغال – ازدواج – مسکن و.... جانبازان زیر بیست وپنج درصدکه هیچ محلی از اعراب ندارند وقت گذاشته اند؟ چقدر برای حل مشکلات فاحش در بنیاد استان یزد در حوزه درمان – مسکن مهر – اشتغال – پشتیبانی – توانبخشی و .... وقت گذاشته و جلسه تشکیل داده اند و تا حصول نتیجه از پاننشسته اند؟

چقدر برای رفع مشکلات فی ما بین شخص خودشان وایثارگران از کار بیکار شدهِ همکارشان در بنیاد وقت گذاشته اند؟ برادر جانبازی به جرم انتقاد از عملکرد ایشان به تعبیری تبعید میشود و برای خلاصی از فشار های آقای مدیرکل و همراهانشان مجبور میشود ماموریت آموزشی گرفته و از بنیاد فرار کند!.

مدیرکل بنیاد استان چقدر برای رفع مشکل جلسه گذاشته و اقدامی داشته است؟ آقای مدیر کل برای حل مشکل کارمندان قردادی که قریب 10 نفرشان مرتبط با ایثارگران هستند چه کرده اند؟ آیاجلسه ای گذاشتند؟ مکاتبه ای کردند؟ آفای مدیر برای حل مشکل حکم روسای واحدهای بنیاد استان که فرزند شهید بوده و بیش از یک سال است بلا تکلیف میباشند چه کردند؟ آیا پیگیری نموده اند؟ برای حل مشکل فرزند جانباز 70 درصد کارمند بنیاد که از اول امسال علی رغم چند سال کار در بنیاد و داشتن مسئولیت پذیرش ایثارگران در بنیاد شهرستان و تصریح قانون و با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی حکم نظافتچی برایش صادر شده چه اقدامی داشته اند؟

به گواه همه کارمندان، هیچ اقدامی صورت نگرفته و نخواهد گرفت! چون این افراد مغضوب مدیریت محترم میباشند.

بگذریم. شایسته است سردار محترم که مشاور ریاست کل سازمان بنیاد شهید بوده ومدام به بنیاد استان یزد نیز مراجعه دارند نیز این سئوالات را خوانده و نه برای تنویر افکار عمومی بلکه برای راحتی وجدانشان به آنها پاسخ گویند.

جانباز کارمند بنیاد شهید استان یزد


کد خبرنگار : 17