تاریخ : 1395,شنبه 02 مرداد15:01
کد خبر : 47794 - سرویس خبری : پرسش و پاسخ حقوقی

چگونه ازماده24قانون جامع بهره بریم؟



رسول رضایی نسب- من جانباز 70% اصفهانی هستم. درمورد ماده24 قانون جامع ایثارگران سوالی دارم.

 خانم من 23 سال است شاغل رسمی دانشگاه اصفهان است و تقاضای استفاده از ماده را دارد، اما دو سه سالی است که آقایان بنیاد با وعده پوچ و توخالی تامین بارمالی و نوشتن آیین نامه و هماهنگی با صندوق های بازنشستگی و غیره ما را معطل و بلاتکلیف گذاشته اند و گویا کسی هم به فکر حل و فصل موضوع نیست.

 از آنجایی که همسر من یک کلیه اش را بر اثر بیماری ازدست داد و کلیه دیگر هم وضعش خوب نیست و نارسایی دارد و حداکثر 20% کارکرد دارد و اخیرا" هم دو عمل جراحی سخت در ناحیه روده ای داشته که به شدت توان و قوای او را ازبین برده و هم اینک در سومین ماه گذراندن استراحت پزشکی کامل است.

چطور میتوانیم به صورت موردی بر مبنای ضرورت های موجود که عرض شد از مفاد این ماده و با پنج سال ارفاقی بازنشستگی پیش از موعد را عملی اش کنیم؟ چون آن طور که از شواهد و قرائن پیداست بنیاد و سایر سازمان های ذیربط با بهانه تراشی نمی خواهند کار موثری برای ما بکنند.

 اگر این آقایان مسئول قدری به خود زحمت می دادند و آماری از متقاضیان بهره مندی از مفاد این ماده می گرفتند، بی شک متوجه می شدند که آنقدر تعداد خواهان و واجدین شرایطش محدود و ناچیز است که لازم نبود اینهمه مدت اجرای ماده را معطل کارها و وعده های بی سرانجام نگه دارند و اساسا" فشار و یا بار مالی تحمیل نمی کند.

 از باب نمونه در کل استان ما ظرف همین دو سه سال معطلی فقط دو سه نفر به بنیاد مراجعه و آن هم احتمالا شرایط داشته اند که یکی از آنها خانم من بوده است یا در دانشگاه اصفهان تنها و تنها همسر اینجانب متقاضی بوده که بخش اداری آنجا نیز موافقت داشته و همکاری داشته است، پس تعدادنفرات به خصوص همسران جانبازان 70%بسیاربسیاراندکند، شما بفرمایید اینجانب چه کنم تا این ماده در مورد همسرم اقدام شود؟


 حتی گفتم حاضرم بخشی از کسورات قانونی سنوات به اصطلاح ارفاقی را خود به عهده بگیرم،شما راهنمایی کنید چه بکنیم؟ و یا اصلا" بخش اول این ماده که به جانبازان بیش از 50% اشاره کرده نیاز به بخشنامه و اجرایی دارد،و متن واضح و شفاف نگفته است؟ یا باتوجه به واجدین و خواهان های اندک این ماده چرا بنیاد و سایرین نمیتوانند از منابع خود آن هم به ضرورت و موردی و الویتی و مرحله ایی در رابطه با ما اقدام کنند تا پس از گشایش اعتبار، دیون را تبادل کنند، قوانین و بخشنامه های اجرایی بازنشستگی چه عادی و ارفاقی یک محاسبات عجیب و غریب و غیر معمولی که ندارند و همه ادارات دولت و صندوق ها به صورت روتین و روزمره دارند انجامش می دهند، چرا بنیاد آمار و ارقام این طیف از متقاضیان را غلو آمیز و تخیلی ارائه داده است تا تصمیم گیران و صندوق ها از تامین مالی اش بترسند و همه حتی بعضا" نمایندگان مجلس که می توانستند اصلاحش کنند پا پس بکشند؟ لطفا شما مرا در این رفع این مشکل یاری کنید، بسیار سپاسگزارم.


کد خبرنگار : 20