تاریخ : 1395,شنبه 02 مرداد18:21
کد خبر : 47811 - سرویس خبری : پرسش و پاسخ حقوقی

مدرک تحصیلی روی حقوق موثر است؟



س - سلام . بنده جانباز 50 در صد می باشم قبلا یکی از فرزندانم بخاطر ایثارگری استخدام شده اند در اداره ای که کار کردم حالا بازنشسته شده ام آیا فرزند دیگرم می توانند براساس قانونی که در این خصوص برای ایثار گران تدوین شده در زمان بازنشستگی استخدام بشوند ؟
ج – استخدام فرزند دوم شما به استناد قانونی که ذکر کرده اید در اداره محل خدمت شما دیگر موضوعیت ندارد. ولی فرزند شما همچنان می تواند از سهمیه استخدامی 25 درصد ایثارگران استفاده کند.

 

س - سلام من حالت اشتغال اداره هستم آیا ماده 38 شامل من می شود ماده 39 چطور .کی این دو ماده اجرا می شود و مبلغ هر کدام چقدر است اگر از حالت اشتغال اداره خارج شوم بهتر است یا فرقی ندارد؟
ج – شما که حالت اشتغال اداره هستید ماده 39 برای شما اجرا می شود . حکم همطرازی با کادر ثابت نیروهای مسلح توسط سپاه برای شما صادر و توسط اداره شما پرداخت می شود. اگر شما در اداره ادامه خدمت می دادید آنوقت حالت اشتغال ماده 38 شما به عنوان حقوق ایثارگری موضوعیت داشت و قابل پیگیری بود.

 

 

س - سلام بنده جانباز ده درصد بنیاد هستم سرباز کمیته انقلاب  سابق بودم سال ۶۷ مجروح و دچار موج گرفتگی شده ام و۲۱ ماه سابقه جبهه دارم که ده ماه ازطرف بسیج بوده ام درحال حاضر نه از بنیاد حق و حقوقی می گیرم و نه از سپاه بیکارم وهیچ شغل و درآمدی ندارم خواهشمندم مراراهنمایی کنیدچکارکنم ؟
ج –  به استناد  تبصره 30قانون بودجه سال 95  دولت مکلف است از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع ردیف 131600 جدول شماره (7)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
به بنیاد مراجعه و تقاضای اجرای قانون را داشته باشید.

 

 

س -  سلام . آیا مدرک تحصیلی بر دریافت حقوق وظیفه بگیر یک جانباز تاثیرگذار است؟
ج – پس از برقراری حقوق وظیفه از طریق ساتا تغییراتی مانند مدرک تحصیلی  قابلیت اعمال ندارد.