تاریخ : 1395,یکشنبه 03 مرداد14:57
کد خبر : 47849 - سرویس خبری : استان ها

کرمان میزبان 4 شهید گمنام


کرمان میزبان 4 شهید گمنام

سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قرار است دو شهید از این شهدا در گلباف و دو شهید در شهر خانوک دفن شوند.
وی ادامه داد: آیین استقبال از شهدای گمنام ساعت 9 و 30 دقیقه روز پنجشنبه هفتم مرداد سال جاری با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در فرودگاه کرمان برگزار می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: 4 شهید گمنام این استان سپس مسیر بلوار جمهوری، بلوار شهید صدوقی، خیابان شریعتی و خیابان فلسطین را تا حسینیه ثارالله مورد استقبال و مشایعت مردم شهیدپرور کرمان قرار خواهند گرفت. 
وی گفت: آیین وداع با 4 شهید گمنام استان کرمان نیز پنجشنبه شب در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان محل ساخت گنبد امام حسین (ع) و در یادواره شهدا برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: شهدا روز جمعه هشتم مرداد به طرف شهرهای گلباف و خانوک اعزام می شوند.
وی افزود: شهدای شهر گلباف از مسیر ماهان، سیرچ، جوشان و گلباف و شهدای خانوک نیز از مسیر هوتک، چترود، ده زیار و خانوک مورد استقبال مردم شهیدپرور این مناطق قرار خواهند گرفت.
سرهنگ ابوالحسنی اظهار کرد: دو شهید 17ساله از شهدای عملیات خیبر و والفجر 4 قرار است در گلباف دفن شوند.
وی ادامه داد: دو شهید دیگر نیز که در خانوک دفن خواهند شد 40 و 17 ساله هستند.
وی افزود: 190 شهید گمنام در 57 مکان در استان کرمان و هفت مکان در شهر کرمان به خاک سپرده شده اند.
وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن سالروز تشییع و تدفین شهدای غواص افزود: مردم استان کرمان سال گذشته در این آیین سنگ تمام گذاشتند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: کرمانی ها بیشترین حضور را در تشییع و تدفین شهدای غواص داشتند و در واقع حماسه خلق کردند.
وی ادامه داد: حدود دو میلیون نفر از مردم استان و 20 هزار نفر از اهالی شهر کرمان از شهدای غواص استقبال کردند. 


منبع : ایرنا