تاریخ : 1395,چهارشنبه 13 مرداد16:40
کد خبر : 48031 - سرویس خبری : اخبار

جوابیه وزارت آموزش و پرورش به یک مطلب


جوابیه وزارت آموزش و پرورش به یک مطلب

وزارت آموزش وپرورش در واکنش به مطلب «آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد» جوابیه ای صادر کرد.

فاش نیوز -  وزارت آموزش وپرورش در واکنش به مطلب «آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد» جوابیه ای صادر کرد.

وزارت آموزش وپرورش در واکنش به مطلب «آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد» با ارسال جوابیه ای، مسئول عدم اجرای برخی قوانین ایثارگری را دولت، بنیاد شهید وامور ایثارگران ودیگر نهادهای مرتبط با امور ایثارگران دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، دراین جوابیه آمده است:

مدیرمسئول محترم سایت فاش نیوز با سلام و احترام؛ عطف به مطلب مندرج در آن سایت به تاریخ 95/4/27 با عنوان «آموزش وپرورش تمایلی به اجرا ندارد» عین جوابیه اداره کل امور شاهد و ایثارگران را به اطلاع می رساند:

1- اجرای ماده مذکور نیاز به مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه جهت تدوین احکام و اختصاص بودجه مرتبط دارد.

2- طبق ماده 75 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، هر فصل نیاز به آیین نامه اجرایی دارد که تاکنون آیین نامه مرتبط این ماده ارسال نشده است.

3- از سه سال گذشته هیچ گونه درخواستی از ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر نهادهای مرتبط به این اداره کل مبنی بر شرکت در جلسه ای برای اجرای ماده 39 واصل نشده است.

خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.

علیرضاجدایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی

عین مطلب منتشر شده در فاش نیوز که به جوابیه مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش منجر شده در ذیل می آید:

آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد

یوسف 70%- بنده جانباز 70 % حالت اشتغال آموزش و پرورش هستم. در مورخه 22/04/95 جهت پیگیری اجرای ماده ی 39 حالت اشتغال خودم و همکارانم به اداره ایثارگران سازمان بسیج کل کشور مراجعه کردم و از مسئول پرونده ی ایثارگران جناب آقای آلوئیان درخصوص دلایل عـدم اجرای این ماده( 39 ) توسط  وزارت آموزش و پرورش جویا شدم.

آموزش پرورش تمایلی به اجرا ندارد

 ایشان فرمودند ما از ابتدای تصویب قانون مربوطه چندین بار با ستاد شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به صورت مکتوب درخواست و دعوت کرده ایم. مسئول ستاد یا نماینده خودشان را جهت دریافت احکام مشمولین حالت اشتغال و نحوه ی اجرای ماده 39 اعزام نموده تا اقدام لازم صورت پذیرد اما متاسفانه تا کنون هیج پاسخی به درخواست و دعوت ما نداده اند و تنها بهانه ای که دارند می گویند اجرای ماده 39 نیاز به آیین نامه دارد.

  آقای آلوئیان به صراحت فرمودند اجرای ماده 39 جهت برقراری حقوق جانبازان حالت اشتغال برابر نیروهای مسلح نیاز به آیین نامه ی هیأت دولت ندارد. زیرا وزارت آموزش و پرورش تمایل و اراده ای جهت اجرا ندارد، بهانه ی آیین نامه را می آورد. چرا که در چندین وزارتخانه ماده 39 درحال اجرا می باشد ازجمله وزارت جهاد کشاورزی و…چون آقای آلوئیان خیلی با صراحت می گفتند جهاد کشاورزی احکام ما را اجرا کرده. الان شما می فرمایین اجرا نشده تعجب می کنم.

 به هرحال بنده از آقای آلوئیان پرسیدم اگر وزارت آموزش و پروش هرگز نخواهد این ماده را اجرا نماید یا همین گونه به تعلل خودش به بهانه ی آیین نامه ی هیأت دولت اجرای قانون را به تأخیر بیندازد، تکلیف ما جانبازان حالت اشتغال چیست؟ ایشان فرمودند تنها راه شکایت نمودن به دیوان عالی کشور است.

 والسلام