تاریخ : 1395,دوشنبه 11 مرداد14:42
کد خبر : 48049 - سرویس خبری : پرسش و پاسخ حقوقی

بنیاد از صندوق خودش وام می دهد؟



س - آیا اموالی که به جانبازان و مجروحین جنگ پرداخت می شود، هدیه محسوب می گردد؟
ج - بله. مگر آن چه که در برابر کار به بعضی از آنان پرداخت می شود که اجرت کار آنان است.
آیت الله خامنه ای، اجوبة الاستفتائات، هبه، س1738

 

س - سلام علیکم خداقوت جانبازانی که حقوق بگیر سپاه هستند و بازنشسته شده اند طبق ماده ٣٩  حقوق و مزایای جانبازی  شامل حالشان میشود یا خیر؟
ج – اگر کادر سپاه بوده اید و با شرایط عادی و تکمیل سنوات خدمتی بازنشسته شده باشید و دارای رای از کارافتادگی باشید حسب قوانین و مقررات می توانید پیگیر حقوق ایثارگری خود باشید .

 

 

س - سلام خسته نباشید من فرزند جانباز و آزاده هستم دانشجوی  پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران میخواستم بپرسم ک هنوز سهمیه کنکور برای دانشگاه آزاد دارم؟
ج – برابر ماده 70 قانون جامع 25 درصد از سهمیه‌های ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، بورسهای تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصتهای مطالعاتی و دوره‌های دکترای تخصصی به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای بیست و پنج درصد (۲۵%)  اختصاص دارد . تنها شرط تحقق این سهمیه کسب حداقل هفتاد درصد  حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی  می‌باشد و سایر شروط و محدودیتهایی که در قوانین و مقررات گذشته وجود داشت لغو شده است .

 

 

س - برای وام ازدواج ضامن کارمند ندارم ایا بنیاد نمیتونه از صندوق خودش وام بده؟ هدیه ازدواجم میگن واسه 50 درصد به  بالاس و نمیدن ب ما
ج – وام داخلی بنیاد از طریق صندوق شاهد و ایثار برای اعضای ایثارگر این صندوق پرداخت می شود . اگر عضو صندوق هستید پیگیری کنید . برابر ماده 49 قانون جامع پرداخت هدیه ازداوج به جانبازان و فرزندان آنان بدون در نظر گرفتن درصد به تصویب مجلس رسیده است و اگر مسئولین بنیاد چنین پاسخی داده اند پاسخ آنان خلاف قانون است .