تاریخ : 1395,چهارشنبه 13 مرداد15:54
کد خبر : 48132 - سرویس خبری : اخبار

بهره مند شدن همسران شاهداز ظرفیت خدام افتخاری



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خواستار ارتقا سطح تعاملات معاونت های بنیاد با آستان قدس رضوی و بهره مند شدن همسران شاهد و ایثارگر از ظرفیت خدام افتخاری شد. 

به گزارشحیات ، عابدین عابدی مقدم در نشست مشترک با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر ارتقا تعاملات این دو نهاد اظهار کرد: در نشستی که با تولیت آستان قدس رضوی داشتیم، مقرر شد تا ساختاری تحت عنوان امور ایثارگران در آستان مبارک امام رضا(ع) تشکبل شود. 
 
وی افزود: در همین راستا برای انجام تخصصی تر شدن امور و اقدامات نیازمند تشکیل اتاق فکری هستیم تا بتوانیم با شناخت ظرفیت های هر دو دستگاه با برنامه ریزی های مدون و منسجم همکاری بنیاد استان و آستان قدس رضوی را در خصوص امور ایثارگران تدوین کنیم. 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: همچنین باید در این خصوص معاونت های تخصصی بنیاد استان و آستان قدس رضوی با یکدیگر وارد تعامل شده و تفاهم نامه هایی را جهت انجام ماموریت های فرهنگی و تکریمی خود منعقد کنند تا از ظرفیت های این دو نهاد به نحو مطلوبی استفاده شود. 
 
وی ادامه داد: پرداخت به بحث ترویج سبک زندگی و سیره شهدا نیز باید نسبت به ترجمه آنها به دیگر زبان های زنده دنیا اقدام شود تا تمامی زائرین داخلی و خارجی بتوانند از آن استفاده کنند. 
 
عابدی مقدم بیان کرد: از سرفصل های اساسی و مشترک بنیاد استان با آستان قدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم و تعظیم خانواده های شهدا و ایثارگر به ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر سایر استان ها است که در این زمینه نیز باید فعالیت های خوبی در دستور کار قرار بگیرد به ویژه تکریم خانواده معزز شاهد و ایثارگر که از مشهد مقدس هستند. 
 
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خانواده های شاهد و ایثارگر در بخش خدام افتخاری حرم مطهر گفت: همسران شهدا و همسران جانبازان متوفی با توجه به شرایط روحی و روانی خاصی که دارند ظرفیت خوبی برای استفاده در خدمت رسانی به زائرین هستند که برای خود آنها نیز شرایط روانی بهتری را رقم خواهد زد. 
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ابراز کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تکریم مستضعفین و فقرا؛ آستان قدس رضوی اگر می خواهد در این زمینه خدمتی ارائه کند بخشی از ایثارگران که درآمدی ندارد به ویژه جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان شاهد و ایثارگر بدون معیشت مورد توجه قرار گیرند.