تاریخ : 1395,چهارشنبه 13 مرداد15:57
کد خبر : 48135 - سرویس خبری : باغ بهشت

مبتکر طرح های خودکفایی ‏دارویی



به یاد شهید دکتر "محمد مهدی فقیهی"

شهید دکتر "محمد مهدی فقیهی " یکم اردیبهشت ۱۳۳۲ در ‏اصفهان به دنیا آمد و سال ۱۳۵۱ وارد رشته دارو سازی دانشگاه اصفهان شد و در تاریخ۱۶مرداد۱۳۶۲ در تپه های دربندیخان عراق به مقام رفیع شهادت نایل شد.

او با گرفتن دکترای داروسازی در وزارت کشاورزی به فعالیت ‏پرداخت. در این مدت دست به طرح‌ها و ابتکاراتی در زمینه خودکفائی دارویی ‏از جمله طرح آمالگام (مواد اولیه دندانسازی) و طرح پارافین مایع و غیره زد. سپس ‏همکاری خود را با سازمان صنایع ملی به عنوان یکی از مبتکرین و برجسته ‌ترین افراد با ایده خودکفائی داروئی شروع ‏کرد و طرح‌های ژل منیزیم (مواد اولیه شربت‌های ضد اسید معده و سایر مواد آلی را) دنبال کرد.

فرازی از وصیت نامه شهید دکتر" فقیهی" : پروردگارا! قافله شهیدان اسراء و محرومان در افق خونبار انقلاب در حرکت است، ما را بدان متصل کن . خدایا! ما را بصیرتی ده که به هر چه می نگریم تو را ببینیم.

یکی از آیات و نشانه های رحمت خداوند انقلاب عظیم الشأن اسلامی است که ما با درک انقلاب بسیاری از آیات خدا ‏را بیشتر و بهتر درک کردیم.

اگر این انقلاب نبود، ایثارها و فداکاری ها و حماسه آفرینی ها در جبهه ها شکل نمی گرفت و اگر این انقلاب نبود، ما شاهد ‏جوانانی نبودیم که چون حضرت علی اکبر (ع) در راه امام خود جان هدیه کنند و چون حضرت قاسم (ع) شهید شوند.‏ ‏