تاریخ : 1395,پنجشنبه 28 مرداد13:17
کد خبر : 48594 - سرویس خبری : اخبار

جانبازان سرمنشأ تحول در جامعه هستند



استاد حوزه علمیه قم گفت: جانبازان یادگاران دوران دفاع مقدس هستند که با روحیه ایثار و کلام نافذ خویش سرمنشأ تحولات در جامعه به شمار می‌روند.

 

جانبازان سرمنشأ تحول در جامعه هستندبه گزارش میزان، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در جلسه شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به اینکه شهدا جان خویش را فدا کردند تا اسلام باقی بماند اظهار کرد: جانبازان رسالت سنگین‌تری بر دوش دارند و در جایگاه شایسته‌ای قرار دارند و باید این شأن و منزلت را حفظ کنند، جانبازان الگوهای استقامت، ایثار و صبر و پایداری و مقاومت هستند.

وی افزود: کلام جانبازان و اعمال آنان نافذ و الگو است، شهید با نثار جان خویش به اسلام و میهن اسلامی خدمت کرد اما جانباز با نثار اعضا و جوارح خویش باقی ماند تا جامعه را متحول سازد.

آیت‌الله حائری شیرازی ادامه داد: جانبازان سرمنشأ تحولات هستند و اثر گذارند و باید در جایگاه شایسته خویش در جامعه حضور داشته باشند و نسل‌های امروز با دیدن یادگاران دوران دفاع مقدس بدانند این عزت، اقتدار و امنیت را مدیون چه ایثارگری‌ها و پایداری‌هایی هستند.

وی ادامه داد: شما خادمان به شهدا موجب بخشیدن روحیه به این عزیزان هستید و باید به شیوه‌ای نیکو و شایسته خدمات با رعایت اصول و قوانین ارائه شود، وظیفه شما سنگین است اما خداوند در این مسیر شما را یاری می‌کند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: این خدمات اگر خالصانه باشد و برای رضای خداوند خود سیر و سلوک الی الله و رسیدن به مقامات معنوی است، ولی اگر در این مسیر طاقت خدمت ضعیف باشد می‌تواند نتیجه عکس در پی داشته باشد.