تاریخ : 1395,شنبه 30 مرداد13:45
کد خبر : 48654 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

درحمایت از مادر شهید زندانی شده:

دفاتر حمایت قضایی ایثارگران چه می کنند؟!


دفاتر حمایت قضایی ایثارگران چه می کنند؟!

برابرماده ۵۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، وزارت دادگستری با همکاری قوه‌قضائیه موظفند نسبت به ارائه خدمات حمایت قضائی ازخانواده شاهد، جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و آزادگان درمراجع قضائی جهت دفاع و استیفای حقوق آنان اقدام نماید.

یوسف 70%

یوسف 70% - برابرماده ۵۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، وزارت دادگستری با همکاری قوه‌قضائیه موظفند نسبت به ارائه خدمات حمایت قضائی ازخانواده شاهد، جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و آزادگان درمراجع قضائی جهت دفاع و استیفای حقوق آنان اقدام نماید.
تبصره۱ ـ هزینه ارائه خدمات حمایت قضائی از محل اعتبارات مصوب بنیاد تأمین و پرداخت می‌گردد. ( که این از محالات است)
علاوه بر آن بند 11 سیاست های کلی نظام درباره ایثارگران مصوب مقام معظم رهبری بیان می دارد:‌ حمایت قضایی از ایثارگران و خانواده آنها و صیانت و حفاظت ازحریم ایثارگری، با ایجاد سازوکارهای مناسب توسط قوه قضائیه.
( متاسفانه این ازوظایف اساسی بنیاد شهید است که ازاین ابزارهای قانونی درجهت منافع قانونی ایثارگران استفاده کند و اگر اقدامی نمی شود کوتاهی متولیان امراست.)
 
 فقط بدانید وآگاه باشید قصورکننده و مجرم واقعی درتمام حادث شدن این اتفاقات تلخ وناخوشیند درمرحله ی اول بنیاد شهید ومسئولان این نهاد است. این از وظایف بنیاد شهید است که درتمام دستگاه نظارت داشته باشد. مسلما بدانید که در دادگستری شهرکرد یا دادگستری کل استان محل این حادثه دفتر حمایت ازایثارگرانی وجود نداشته که البته اگرهم میداشت بخاطر عدم حمایت بنیاد شهید کاری هم ازاین دفتر ساخته نبوده!

بهرحال بودنش بهتراز اصلا نبودنش است. به والله قسم اگرمسئولان بنیاد شهید خراب شده با قدرتی که قانون به این نهاد داده بخواهند درجهت دفاع ازحقوق وحریم جامعه ی هدف استفاده کنند باور کنید هیج مسئولی قادرنیست درمقابل قدرت قانونی بنیاد شهبد قد علم کند . اما حیف وصد افسوس که چنین اراده ای دروجود این بی تعصبان نیست. بدبختانه این درد خیلی سوزناکی است برای ما که از قضا اکثرمسئولین بنیاد شهید ازقشرخودمان هستند. یا جانبازند یا فرزند شهید و یا آزاده و ...

 این مسئله خیلی تلخه خیلی عذاب آوره که این آقایان ایثارگرمسئول دربنیاد شهید چرا حاضرنیستند ازهم نوعان خودشان با قدرتی که دارند حمایت کنند. واقعا چرا؟ حقیقتا برای حقیر معمایی شده. متاسفانه  به علت  بی تدبیری و بی تعصبی این مسئولان اکثرا ایثارگر شاغل دربنیاد شهید 90% دستگاههای دولتی فاقد دفترحمایت از ایثارگران وخانواده شاهد هستند وهمه ی این دفاتر رو جمع کردند وبه همین علت خیال دستگاهها ازعدم حمایت ما ایثارگران آسوده گردیده که این چنین بی پرده و بی محابا و آشکارا هر بی حرمتی وهر ظلمی را درحق مان روا میدارند. هیج کسی هم نیست که حمایت کند.

 شما به متن دادنامه ی این قضات بدوی و تجدید نظرکه مادر 75 ساله ی دو شهید را محکوم به حبس و شلاق نموده خوب دقت کنید. تمام گزارشات و تحقیقات یکطرفه انجام شده همه گزارشات برعلیه این مادر مظلوم تنظیم گردیده ! مشاهده می کنید در گزارش هاشون اصلا ازتحقیقات محلی ذکر نشده، چرا که میدانستند تحقیقات محلی به نفع شون نیست واشاره ای هم به این موضوع نشده. حال شما عزیزان قضاوت کنید اگردفتری بنام حمایت ازایثارگران مستقر در آن دادگستری وجود میداشت آیا گزارش ودفاع این دفتردررسیدگی بدوی موثرنبود. اگرهم خاطیان توجهی به دفاع و گزارش این دفترنمی کردند.

 مسئولان این دفترقادربودند در همان آغاز راه با ارائه گزارشی ازتخلف قاضی مربوطه به مرکزجلوی زندان رفتن های بعدی این مادر بزرگوار 75 ساله ی دو شهید گرانقدر را بگیرند اما باز دریغ وصد افسوس که اراده ای از طرف مسئولان بالانشین بنیاد شهبد که بدبختانه اکثرشون ازجامعه ی هدف می باشند دراین موارد نیست و نخواهد بود. این حقیر به مراتب از طریق همین سایت فاش نیوز و درتلگرام گروههای ایثارگری فریاد زدم وگفتم کسانی که تصمیم به استخدام نمودنِ جامعه هدف دربنیاد شهید گرفتند هیج ثواب و خدمتی به جزخیانت به کل جامعه ی هدف نکردند.!

 این تصمیم گیرندگان با این کارشان درست آمده اند جامعه ی هدف را درمقابل هم قراردادند. الان 90 درصد کارکنان بنیاد شهید را جامعه ی هدف خودمان تشکیل می دهند. یکی از نتایج زیانبارش اینه که جانبازان اعصاب و روان، والدین سالمندان که از آزارواذیت بیمه و دکترو بی دارویی اعصابشان بهم ریخته حق ندارند با صدای بلند به کارمند بنیاد شهید اعتراض کنند؟ چرا؟چون آقایی که پشت میزنشسته خودشو مانند این جانبازان اعصاب و روان  مدعی و ذیحق میدونه و فوری این جانبازان معترض را به 110 می سپارند و با یک گزارش من درآوردی محکوم کرده و طلبکارم میشن .

 بله عزیزان ایثارگر، این است وضعیت حال و امروز ما و بنیاد شهیدی که متولی اصلی ما ایثارگران می باشد. بازم لطف کنید با مشاهده ی این اوضاع اسفناک وذلت بار به سکوت خود ادامه داده و درآینده ی نزدیک شاهد دردناک تر ازاینها حوادث هم خواهید بود. والسلام .
و اما در پایان توجه شما رو به نتیجه ی فعالیت ومسئولیت پذیری کمیته امداد وبهزیستی جهت احقاق حق مددجویا و معلولان تحت پوشش خود جلب می نمایم. لطفا" متن مصوبه ی قانونی را درخصوص معافیت از هزینه ی دادرسی مطالعه فرمایید.

قانون الحاق یک تبصره به ماده (۵۰۵) قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) ماده‌ واحده ـ متن زیر به عنوان تبصره به ماده (۵۰۵) قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب ۲۱/۱/۱۳۷۹ اضافه می‌شود:
تبصره ـ افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی کشور با ارائه کارت مددجویی و تأییدیه رسمی مراجع مزبور از پرداخت هزینه دادرسی معاف می‌باشند.


کد خبرنگار : 20