تاریخ : 1395,شنبه 06 شهريور13:08
کد خبر : 48822 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

جانبازی که سربازی رفته!



احمدی جانباز 40%- با عرض سلام و احترام من هم مثل بقیه ی ایثارگران سایت فاش نیوز را دوست دارم وبرای همه ی زحمت کشان این سایت که بدون کوچک ترین چشمداشت مادی مشکلات ایثارگران را منعکس می کنند آرزوی سلامتی وسرافرازی دارم. خدای بزرگ پشت و پناهتان باد.

 بنده در کشوراسلامی ایران فکر کنم تنهاجانبازی هستم که باوجود جانبازی خدمت مقدسسربازی را انجام دادم اینم ماجرای خدمت وظیفه ی من:

 در سال 1362 درحالیکه دانش آموز دبیرستانی بودم وبرای چندین باردرگردان دانش آمزی به جبهه اعزام شده بودم در عملیات والفجر5 در منطقه عمومی چنگوله- مهران براثر ترکش خمپاره مجروح شدم و به علت شدت جراحات، لحظات اول دوستان فکر کرده بودند که شهید شده ام.

  لذا در انتقال بنده به عنوان شهید، کمتر عجله کرده بودند. به هرحال بنده را به ایلام وسپس به کرمانشاه و از آنجا با هواپیما به تهران انتقال داده بودند. در بیمارستان شریعتی تهران یک ماه بستری بودم وبا شکستگی سخت دست وسینه و...به علت کمبود جا برای مجروحیت ترخیص شدم. تا سال بعد مدام یک پایم در خانه ویکی در بیمارستان بود.

 دوره دبیرستانم که تمام شده دیگه کامل در جبهه بودم. تا اینکه برگه اعزام به خدمت سربازی به منزل ما در روستا ازطرف پاسگاه ژاندارمری وقت رسید.منم به عنوان بسیجی داوطلب در خط مقدم جبهه بودم. مرخصی که آمدم با برگه به پاسگاه رفتم وگفتند باید به خدمت وظیفه بروید. منم برگشتم و درجبهه پرونده بسیجی ام را به وظیفه تبدیل نمودم و از سال 1365 به عنوان سرباز وظیفه در سپاه ادامه خدمت دادم.

 خلاصه اینکه در دو عملیات دیگرهم شرکت نمودم تا اینکه حدود اواخر خدمت، بنده خدایی که ازجانباز بودن من خبردار شدند گفت: شما اصلا" نباید خدمت وظیفه می آمدین. چون قانون مجروحین (آن موقع به جانبازان می گفتند مجروح جنگی) از خدمت معاف هستند؟!!!

 خلاصه ما هم کلی پیگیری درخواست دادم. جالب است بدانید:به جای معافیت من برابر قانونی که ابلاغ هم شده بود و درحال اجرا بود (و البته آن موقع من از این قانون اطلاع نداشتم و ندیده بودم) گفتند باید بروید کمیسیون پزشکی؟؟!!! قانونی که بعدها من دیدم : به صراحت نوشته که مجروحین جنگی ازخدمت زیرپرچم معاف هستند!! (پرونده من هم که کامل وتکمیل وبدون عیب ونقص از روز مجروحیت تا مدارک بیمارستان وصورت سانحه و...موجود بوده و هستند)

 القصه ما که آن موقع از کم وکیف قانون هیچ اطلاعی نداشتیم به کمیسیون پزشکی تهران برای معافیت از سوی سپاه پاسداران معرفی و در همان کمیسیون اولیه با رویت مدارک ومعاینه بدنی معاف کامل شدم وتسویه نمودم ولی جالب اینکه:

1- بیش از یک سال ونیم خدمت وظیفه آن هم بیشتر در مناطق جنگی انجام داده بودم؟!! 2- بجای کارت پایان خدمت، کارت معافیت گرفتم و آن هم بدون هیچ اشاره ای به مدت خدمت وظیفه ام که انجام داده بودم؟!! 3- الآن هم که سوال می کنم می گویند کاری است که شده. چیزی از دست ما برنمی آید!!!

 یعنی بنده یک ونیم سال بی خود وبدون حق ومزد به کاری گمارده شدم که وظیفه ام نبود. حالا با این شرح حال باورمی کنید من اولین وشاید تنها جانباز کشورم هستم که در عین حال که جانبازم خدمت سربازی هم انجام دادم؟؟


کد خبرنگار : 20