تاریخ : 1395,شنبه 06 شهريور14:26
کد خبر : 48833 - سرویس خبری : استان ها

نشست ستاد یادواره «شهدای منا» در لرستان


نشست ستاد یادواره «شهدای منا» در لرستان

مراد روشنی با اشاره به سفر سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور به لرستان بیان کرد: تعداد شهدای منا در استان به ۳۳ نفر می‌رسد و بروجرد با 11 شهید بیشترین شهید منا را دارد که در این راستا ستادی به ریاست هوشنگ بازوند، استاندار لرستان و مشارکت دستگاه‌های فعال فرهنگی راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که رسالت همه دستگاه‌ها و همه آحاد مردم ایران است و هدف اصلی استکبار جهانی تضعیف اسلام و قدرت نرم نظام اسلامی ایران که برگرفته از فرهنگ شهادت‌طلبی، ایثار، رشادت و پایمردی است، افزود: قطعاً شهدای منا به‌واسطه بی‌تدبیری و تمام ضعف‌هایی که در اداره امور حج از طرف آل‌سعود و کینه‌ورزی دولت سعودی به‌عنوان عامل استکبار جهانی شهید شده‌اند و انتظار خانواده‌های صبور، ارزشمند و وفادار به نظام چیزی جز تحقق آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
روشنی در ارتباط با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، معنویت این شهدا و تاکید مقام معظم رهبری در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، اضافه کرد: در آستانه اولین سالگرد شهادت آنها، ستادی در بنیاد تشکیل و بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این یادواره تاکید شده است.
وی با اشاره به مظلومیت شهدای منا و احقاق حقوق حقه شهدای مظلوم منا در عرصه‌های بین‌المللی از سوی سایر دستگاه‌هادر حال پیگیری است، ادامه داد: شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس امروز شهدای مدافع حریم حرم آل‌الله و شهدای مظلوم منا حق بزرگی برگردن همه آحاد ملت ایران دارند.
مدیرکل بنیاد شهید لرستان در پایان از از زحمات بی‌دریغ و پیگیری مجدانه سعید اوحدی آزاده سرافراز و برادر شهید اوحدی در پیگیری امور مربوط به ایثارگران، خصوصاً خانواده‌های شهدای منا تقدیر و تشکر کرد.


منبع : ایثار