تاریخ : 1395,یکشنبه 07 شهريور16:20
کد خبر : 48910 - سرویس خبری : اخبار

افتتاح آسایشگاه جانبازان نخاعی خوزستان


افتتاح آسایشگاه جانبازان نخاعی خوزستان

همزمان با هفته دولت فاز اول آسایشگاه و مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان خوزستان افتتاح می گردد .

همزمان با هفته دولت فاز اول آسایشگاه و مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان خوزستان افتتاح می گردد .

امروز هفتم شهریور جانباز نخاعی « مهندس سیروس عاقلی » مسئول مرکز توانبخشی و آسایشگاه جانبازان استان خوزستان در حالی که آخرین نقل و انتقالات وسایل آسایشگاه جانبازان را با همکارانش بررسی میکرد ، در بیان مبسوطی درباره بهره برداری از فاز اول این پروژه توضیحاتی بیان نمودند . ایشان اذعان داشتند  : « از سال 88 گروه پیگیری جانبازان نخاعی استان خوزستان موفق شدند از طریق رایزنی های متعدد ، موافقتهای اولیه را برای احداث یک مرکز اختصاصی جانبازان نخاعی استان بدست آوردند . در این راستا قرار شد ساختمان قدیمی سازمان جهاد کشاورزی را به جانبازان واگذار کنند . لازم به ذکر است  سازمان جهاد کشاورزی و همه زیر مجموعه هایش به گلستان انتقال پیدا کردند.

قسمت اصلی کار صورت گرفت . اما این ساختمان بسیار قدیمی بود . به همین دلیل نیاز به تعمیرات زیاد و مقاوم سازی و مناسب سازی ویژه برای جانبازان عزیز داشت . از طرفی اینجانب در طی این سالها به این نتیجه رسیده بودم که باید در کنار آسایشگاه یک مرکز درمانی مناسب و در شأن جانبازان نخاعی هم در نظر گرفته شود . انجام این اقدامات نیاز به تأمین منابع مالی داشت . طرح مد نظر ما به صورت سه واحد مجزا در کنار هم بود . ساختمان شماره یک را به محل آسایشگاه یا هتلینگ عزیزان جانباز اختصاص دادیم . ساختمان شماره دو را با توجه به ضرورتهایی که تشخیص دادم برای راه اندازی یک کلینیک تخصصی در نظر گرفتیم . به هر حال ما جانبازان با مشکلاتی از جمله خشکی مفاصل ، زخم بستر ، پوکی استخوان و موارد دیگر رو به رو هستیم که انتقال عزیزان به مراکز درمانی و مطب پزشکان تخصصی در سطح شهر خیلی به دشواری صورت می گیرد .

  به بار نشستن این ایده باعث رفع دغدغه های ما برای این مورد مهم و قابل تأمل بود . از این طریق می توانیم به سهولت این خدمات را ارائه بدهیم . ساختمان سوم هم یک سوله بود که برای نمازخانه پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استفاده می شد . ما 60 درصد این قسمت را برای همایش ها و اجتماعات فرهنگی در نظر گرفتیم و بقیه آن را به یک سالن ورزشی اختصاص دادیم تا عزیزان جانباز از وسایل این محل استفاده کنند . این طرح بزرگ بدلیل مشکل مالی به صورت معلق مانده بود . تا اینکه از سال 93 پروژه با تحولات چشمگیری روبه رو شد .

در طی این سالها علاوه بر همت و عزم عزیزان هیئت پیگیری امور جانبازان نخاعی ، افراد دیگری نیز برای تحقق این طرح مساعدتهای زیادی انجام دادند . با انتصاب جناب آقای فرجیان پور مدیر کل بنیاد شهید و امور جانبازان استان روند کار بهبود بیشتری پیدا کرد . از طرفی جا دارد از توجه و حمایتهای استانداران وقت مخصوصا جناب آقای دکتر شریعتی و جناب آقای دکتر مقتدایی تشکر و قدردانی کنیم .

بهر حال با تلاش هایی که صورت گرفت به زودی شاهد افتتاح فاز اول این پروژه که به نام امام راحل « ره» مزین است ، در هفته دولت هستیم . فاز دوم آن نیز که همانا مرکز درمانی است ، به زودی با تکمیل و خرید وسایل مورد نیاز بخش پزشکی به بهره برداری می رسد . باشد که خدمات و تلاش های ما مورد رضایت و قبول حضرت حق واقع شود و همچنین خدماتی مناسب و در شأن عزیزان جانباز نخاعی ارائه بدهیم .»


کد خبرنگار : 17