تاریخ : 1395,سه شنبه 09 شهريور14:45
کد خبر : 48989 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

اختیار احراز به عهده کمیسیون تعیین درصد نیست!



غیبی - وظیفه کمیسیون پزشکی فقط تعیین درصد است نه تحقیق و تفحص در پرونده جانباز. زیرا احراز جانبازی یک پروژه اداری و کاملا تخصصی است که در استانها به عهده کمیته ماده 3می باشد و در بنیاد مرکز به عهده کمیسیون احراز است.
2-در کمیته ماده 3 استان ها و کمیسیون احراز بنیاد مرکز معاونت بهداشت و درمان استان ها که خود نیز پزشک می باشد، عضو هست و در کمیسیون احراز مرکز به همین شکل حداقل یک پزشک عضو می باشد و این کمیته ها و کمیسیون ها بسیار دقیق تر از کمیسیون تعیین درصد بر مصادیق جانبازی اشراف کامل دارند و در این کمیته ماده 3 و کمیسیون احراز مرکز گردش کار به شکل ذیل است.
-فرد متقاضی جانبازی به بنیاد محل سکونت مراجعه و به پذیرش یا همان محل تشکیل پرونده هدایت می شود.
-کارشناس حاذق پذیرش با سابقه و تجربه ای که دارد از یگان فرد اعزام کننده به جبهه مکتوب درخواست صورتجلسه صورت سانحه می کند و یگان اعزام کننده که { سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و جهاد سازندگی وقت و جمعیت هلال احمر و صنایع دفاع و ....... می باشد مجروحیت فرد متقاضی را با ذکر تاریخ دقیق مجروحیت ؛محل مجروحیت و نوع مجروحیت طی صورتجلسه ای که اسم آن صورت جلسه سانحه می باشد بصورت رسمی به بنیاد اعلام می کند.
2- مرحله بعد درخواست مدارک پزشکی همزمان از بیمارستانهائی می باشد که فرد در آغازین روزهای مجروحیت مجروح و یا مصدوم شده است.
3-وقتی فرد متقاضی مدارک مورد درخواست بنیاد که در بند 1و 2 را تهیه نماید ؛کارشناس پذیرش پرونده را آماده کمیته ماده 3 و یا کمیسیون احراز می کند و این دو کمیسیون با دقت و ظرافت پرونده را مورد بررسی قرار می دهند و گاه اگر تناقضی در پرونده در مسیر بررسی باشد حراست بنیاد استانها و حراست بنیاد مرکز که خود عضو این کمیسیونها هستند بصورت محرمانه استعلامات را انجام داده و رای کمیته ماده 3که اعضای آن عبارتند از مدیرکل بنیاد استان و معاونت تعاون و معاون بهداشت و درمان و حراست و دبیر صادر می شود.

 لازم به ذکر است وظیفه کمیسیون ماده 3 و احراز این است تا زمانی که فرد مجروح ابهاماتی در پرونده دارد به کمیسیون پزشکی تعیین درصد معرفی نشود. در خصوص جانبازان مصدوم شیمیائی کمیته ماده 3 و احراز حتی کارهای تخصصی از قبیل درخواست اسپیرومتری و سی تی اسکن ریه و نظریه متخصص پوست و مو و چشم را هم تهیه می نمایند .گاه دیده شده کارهای تخصصی تری را نیز انجام میدهند که آزمایشات کاملا فوق تخصصی است .بعنوان مثال گاه پزشک عضو ماده 3 و احراز اگر به فردی مشکوک شود که ضایعات ممکن است ناشی از عوارض سیگار کشیدن باشد این تست های تخصصی هم انجام می شود.و در مورد جانبازان موج گرفته هم به روال تخصصی دو کمیته انجام وظیفه می نمایند.

 و در پایان پرونده پس از بررسی های کاملا کارشناسی از فیلتر این دو کمیسیون ماده 3 و احراز به کمیسیون پزشکی معرفی می شود و اختیارات کمیسیون پزشکی دادن درصد به اعضاء آسیب دیده می باشد که توسط کمیته ماده 3 و احراز تایید شده است و هیچ ضرورتی ندارد که اعضاء محترم کمیسیون تعیین درصد وارد مرحله احراز و مصادیق جانبازی شده و زمان تعیین درصد را به تعویق بیندازند چون در قانون این اختیارات احراز به عهده کمیسیون تعیین درصد نمی باشد. بنابراین از معاونت بهداشت و درمان انتظار می رود حتما جهت حل این مشکل ورود کرده و از پیچیدگی پروسه بکاهد.


کد خبرنگار : 20