تاریخ : 1395,چهارشنبه 10 شهريور20:08
کد خبر : 49060 - سرویس خبری : اخبار

مجلس یک فوریت طرح افزایش خدمت ایثارگران به ۳۵ سال را تصویب کرد


مجلس یک فوریت طرح افزایش خدمت ایثارگران به ۳۵ سال را تصویب کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ، ایثارگران شاغل را مجاز به خدمت تا ۳۵ سال در دستگاه‌های دولتی کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ، ایثارگران شاغل را مجاز به خدمت تا ۳۵ سال در دستگاه‌های دولتی کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درجریان بررسی یک فوریت طرح اصلاح بند «الف» ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری به ایثارگران شاغل در دستگاه های دولتی اجازه دادند در صورتی که مایل به ادامه همکاری با دستگاه دولتی ذیربط خود تا 35 سال هستند می توانند به همکاری خود ادامه دهند و از مزایای 30 سال در هنگام بازنشستگی استفاده کنند.
بر اساس این گزارش ، کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا به عنوان طراح در دفاع از ان گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، ماده ۲۱ قانون حمایت از آزادگان و ماده ۲۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و بند «الف» ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم، ایثارگران در امور مربوط به استخدام، امتیازات شغلی و سایر امتیازات مقرر در قوانین و مقررات از یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند هستند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه نهادها و دستگاه‌های اجرایی علیرغم تصریح به احتساب یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران، همچنان ایثارگران دارای مدرک کارشناسی را با وجود تخصصی بودن شغل با ۳۰ سال سابقه خدمت بازنشسته کرده و کشور را از برکات وجود این عزیزان محروم می کنند.
وی گفت: بنابراین برای ابهام‌ زدایی از بند «الف» ماده ۱۳۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، این طرح ارائه شده است.
نمایندگان ملت در بهارستان با ۱۲۳ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲7 نماینده حاضر در مجلس، یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند که بر اساس ان ایثارگرانی که از احتساب یک مقطع تحصیلی بالاتر نیزبرخوردارند مشمول حکم این ماده می‌شوند و می‌توانند تا ۳۵ سال خدمت کنند.


 


کد خبرنگار : 17