تاریخ : 1395,جمعه 12 شهريور15:26
کد خبر : 49082 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

مقررات ایثارگری باید اصلاح شوند



حسین علیزاده- بسم رب الشهداء والصدقین.

 شاید برای یک فرد درصد بزنند که 10 درصد جانبازی دارد، چون بر فرض مثال دو انگشت‌اش قطع شده است، اما با دیگر دست خود و انگشتانش می‌تواند کار کند درحالیکه جانباز اعصاب و روان اگر 10 درصد هم بیماری داشته باشد، دیگر نمی‌تواند کاری انجام بدهد!

جانبازان شیمیایی هم که تنفس کردن برایشان مشکل است، واقعا کار کردن برایشان دشوار است. این درصد تعیین کردن‌ها اصلا معنی ندارد. کسی که نمی تواند نفس بکشد، هزار درصد هم برایش بگذارند، باز هم او نفس نمی‌تواند بکشد. حالا شما تصور کنید در کنار این بیماری‌ها فقر هم وجود داشته باشد، این فشارها واقعا" طاقت فرسا است. همه مسئولان این موضوع را قبول دارند اما حرکت جدی در این زمینه نشده است. حداقل بیایند بحث درصد را برای حذف کنند.
سال هاست که می خواهند مزایا و امتیازات و تسهیلات جانبازان زیر25درصد رابیشترکنند و هر بار قول می دهند و تاکنون هیچ کاری انجام نشده است.
کی می خواهند مشکل آزادگان عزیز و خانواده شهداء راحل کنند؟چرا باید بچه های ایثارگران شرمنده هم شوند؟ اگرمزایا یا امتیازاتی قراره به بچه های ایثارگران داده شود، باید به همه بچه های ایثارگران (شهداء. جانبازان. آزادگان. رزمندگان) اعطاء شود.
 
 رزمندگان دفاع مقدس با تمام فداکاری ها و ازخودگذشتگی ها و رشادت ها و دلاوری ها و بعدازگذشت 27سال از دفاع مقدس هنوز وضعیتشان در قوانین و مقررات مشخص نیست و هیچکس هم به فکرشان درعمل نیست. رزمندگان دفاع مقدس دچار بیماری هایی همچون آرتروز و بیمارهای گوارشی و بیماری های سینوزیت و بیماری های ریوی و بیماری های مجاری ادرار و بیماری های اعصاب و روان و آسیب های پنهانی که رزمندگان در جبهه ها دچار آن شده اند.

 آسیب های روحی و روانی که در اثرشهید شدن همسنگرانشان به آن گرفتار شده اند. بارسنگین شهداء وجانبازان همه برگردن رزمندگان بود وهست و راه این عزیزان همچنان با اراده ی قوی ومصمم ادامه دارد. گرچه خیلی سنگ اندازی می کنند و می خواهند این عزیزان راازصحنه خارج کنند، فراموش کرده اند که این کار شدنی نیست. زیرااین عزیزان خود صحنه هستند. آیا این ظلم وبی عدالتی نیست که این عزیزان معسرخوانده شوند؟ واقعا" چه ظلمی بالاتر ازاین؟ 

 آیا معسر خوانده شدن رزمندگان درجهت تضعیف این عزیزان نیست؟ آیا برداشتن کلمه معسر بودجه می خواهد؟ چرااین عزیزان ازقانون خدمات ایثارگران مستثنی شدن؟ به علت زیادی؟! اگراین عزیزان زیاد نبودند که خدامیداند دشمنان برسرما چی می آوردند. البته الان زیاد نیستند. زیرا در اثر بی توجهی و با توجه به گرفتن بیماری های مختلف به رحمت یزدی پیوستند. آیا نباید مواد 28 و51و56 قانون خدمات رسانی به ایثارگران به ایثارگران رزمنده تعلق گیرد؟ عقیده تمامی حقوقدان مومن و معتهد این است که باید تعلق می گرفت. پس چرا نگرفت و نمی گیرد؟ چرا هیچ کس درعمل به فکر این عزیزان نیست؟
در آیین نامه تعیین درصدجانبازی سال 89 در کنار کلمه آزادگان گرانقدرکلمه رزمندگان نیز بایداضافه میشد و همانند عزیزان آزاده به ازای مدت حضور در جبهه ها درصدجانبازی اعطا گردد. این عین عدالت بود وهست.

  خواسته های اصلی ایثارگران که بارها وبارها گفته شده بخصوص دراین دوره هم در ارتباط ایثارگران با ریاست محترم جمهوری و هم نامه نگاری های که انجام شده که تاکنون ازریاست محترم جمهوری گرفته تا ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واعضای محترم هئت دولت ومسئولین محترم بنیاد شهید و امورایثارگران و مسئولین شورای نگهبان و دیگر مسئولین مرتبط.حتی یکی ازخواسته های ایثارگران که در بالا بیان شده است. برآورده نشده است و کسی کاری انجام نداده است و حتی یکی ازمشکلات این عزیزان حل نشده است.
خواسته ی اصلی واساسی ایثارگران بطورخلاصه اصلاح و بازنگری مقررات درجهت عدالت و رفع تبعیض وبی عدالتی بین ایثارگران میباشد واجرای دقیق وکامل.
با ادب واحترام وتشکرفراوان.التماس دعا.


کد خبرنگار : 20