تاریخ : 1395,یکشنبه 14 شهريور12:53
کد خبر : 49158 - سرویس خبری : استان ها

احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان البرز


احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان البرز

سردار ابوالفضل اسلامی اظهار داشت: امروزه تمام ملت ایران به خوبی می‌دانند که استقلال، آزادی، آرامش و امنیت موجود در جامعه مرهون ایثار و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس به ویژه شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز ما است.

وی افزود: به طور قطع اگر ایثار و فداکاری و ولایت‌مداری و از خودگذشتگی این بزرگواران نبود، امروز آرامش و امنیت در جامعه ما وجود نداشت و ایران نیز مانند دیگر کشورهای منطقه با آشوب و بلوا و جنگ و ترور روبه‌رو بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه مردم ولایت‌مدار و با بصیرت ایران اسلامی قدردان تلاش‌ها و ایثار شهدا و ایثارگران و خانواده معظم آنها هستند، اما این قدردانی هرگز نافی مسؤولیت نسل امروز نیست.

اسلامی گفت: امروزه نسل اول انقلاب به خوبی با دوران دفاع مقدس و مبارزات قبل از انقلاب آشنا بوده و نسل جوان نیز از برکت هم‌صبحتی با جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برخوردار هستند و می‌توانند تصویر درستی از روزهای سخت دفاع مقدس داشته باشند.

وی بیان داشت: اما ما وظیفه داریم که فرهنگ ایثار و شهادت‌ را به نسل‌های بعدی منتقل کرده و به شکلی عمل کنیم که نسل‌های بعدی نیز با فرهنگ شهادت‌طلبی، از خودگذشتگی، ایثار و همچنین آرمان‌ها و اهداف شهدای بزرگ انقلاب اسلامی آشنا باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزود: این وظیفه بزرگی است که نسل امروز بر عهده دارد و به همین دلیل است که رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی تاکید می‌فرمایند که تلاش در جهت انتقال آرمان‌های شهدا و حفظ و حراست از دستاوردهای آنها، ارزشی برابر با شهادت دارد.

اسلامی با اشاره به حضور تاثیرگذار جوانان ولایت‌مدار استان البرز در دوران دفاع مقدس و شهدای والا مقام این استان گفت: یکی از نیازهای اصلی البرز احداث و بهره‌مندی از باغ موزه دفاع مقدس است، تا بتوانیم آثار، خاطرات، وصیت‌نامه‌ها و به طور کلی اهداف و آرمان‌های شهدا را به درستی حراست و به نسل بعدی منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: برای این منظور طرح تاسیس باغ موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت و زمینی در تپه نورالشهدا برای این طرح اختصاص یافت که زمین فوق به دلایل مختلف از جمله وجود دکل‌های برق فشار قوی قابلیت لازم برای احداث این موزه و استفاده از آن را نداشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز تصریح کرد: به همین دلیل درخواست برای اختصاص زمین دیگری داشتیم و خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مربوطه مقرر شد که باغ موزه دفاع مقدس در پارک جهان‌نما احداث شود.

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها، استان البرز هر چه سریع‌تر بتواند از برکات وجود باغ موزه دفاع مقدس برخوردار شود.


منبع : فارس