تاریخ : 1395,یکشنبه 14 شهريور14:08
کد خبر : 49168 - سرویس خبری : استان ها

آغاز زندگی مشترک در کنار مزار پدر


آغاز زندگی مشترک در کنار مزار پدر

این آیین همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) عصر دیروز (شنبه) در گلزار شهدای شهر پاریز با حضور جمعی از مردم و مسئولان برگزار شد.
ائمه جمعه سیرجان و پاریز خطبه عقد علی اکبر الله دادی و خانم راضیه الله دادی را قرائت کردند و مراسم در نهایت سادگی و همراه با مولودی خوانی مداحان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای مدافع حرم برگزار شد.
فرزند شهید الله دادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، استمداد از روح شهدا و ترویج ازدواج آسان را از اهداف خود برای برپایی این آیین عنوان کرد و گفت: در زندگی دینی و با استمداد از شهدا زندگی خوشبختی رقم می خورد و عاقبت به خیری دارد.
علی اکبر الله دادی افزود: بهتر است خانواده وارد انتخاب همسر شوند تا امتیاز خوب رقم بخورد و اگر ائمه در زندگی الگو باشند، فرزندان هم خوب و سرباز اسلام می شوند و اگر در ازدواج و اول زندگی با گناه رقم بخورد این زندگی نتیجه خوبی ندارد و روی سعادت ندارد.
همسر وی نیز ازدواج آسان را توصیه کرد و گفت: احساس می کنم عموی شهیدم، کنارم است و باید با سادگی و مهریه کم زندگی را شروع کرد تا خوشبخت شد. 
امام جمعه پاریز هم در حاشیه این آیین گفت: امسال چندین ازدواج به روش آسان و با هزینه کم برگزار شده که بیشتر آنها کنار قبور شهدا و با استمداد از آنان بوده است.
حجت الاسلام محمد کرمانی افزود: مردم نیز در این زمینه همکاری دارند و در امر مهم ازدواج آسان پیشقدم هستند.
شهید محمدعلی الله دادی اواخر دی ماه سال 1393 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در زادگاهش شهر پاریز از توابع شهرستان سیرجان به خاک سپرده شد. 
مرکز شهرستان سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان است.

منبع : ایرنا