تاریخ : 1395,یکشنبه 14 شهريور14:39
کد خبر : 49178 - سرویس خبری : استان ها

ساماندهی 369 گلزار شهید در قزوین‌


ساماندهی 369 گلزار شهید در قزوین‌

محمدرضا علی‌اکبربیک اظهار کرد: ساماندهی، حفظ و نگهداری گلزارهای شهدا از مهم‌ترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است به همین دلیل محافظت گلزارها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
وی افزود: ازآنجایی‌که مهم‌ترین رسالت بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است نگهداری گلزار شهدا به‌عنوان یک عنصر معنوی در ترویج این فرهنگ است، فرهنگی که باید آن را حفظ و به آیندگان انتقال داد.
 
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: ساماندهی 369 گلزار شهدای استان قزوین از دولت‌های گذشته در دستور کار بنیاد استان بوده و یک‌بار همه گلزارها بازسازی‌شده ‌است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه گلزارهای شهدا طبق تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با وزارت کشور، بعد از ساماندهی تحویل بخشداری، دهیاری و شهرداری می‌شوند، 90 درصد این گلزارها تحویل داده‌شده است. سال‌های زیادی از بازسازی و ساماندهی گلزارهای شهدا گذشته است به همین دلیل برخی از مزارهای شهدا نیاز به بازسازی مجدد دارند که این کار با هماهنگی بخشداری و دهیاری انجام می‌شود. همچنین اگر سنگ‌های مزارهای شهدا مخدوش شده باشند با اولویت و با نظر خانواده‌های شهدا و ایثارگران تعویض می‌شوند.

منبع : ایسنا