تاریخ : 1395,یکشنبه 14 شهريور16:01
کد خبر : 49189 - سرویس خبری : اخبار

فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیر نیازهای ایثارگران است


فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیر نیازهای ایثارگران است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تطبیق نیازهای ضروری ایثارگران با لایحه برنامه ششم توسعه در فراکسیون ایثارگران در خانه ملت خبر داد.

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تطبیق نیازهای ضروری ایثارگران با لایحه برنامه ششم توسعه در فراکسیون ایثارگران در خانه ملت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درتمام دنیا قانونگذاران  و مجریان  قانون نسبت به سربازان ، نیروها  و کسانی که در جنگ خدمت  کرده اند برای رفع نیازهای شان قوانین ومقررات خاص خود را دارند، گفت: در کشور ما نیز طبیعتا عزیزانی که در دوران سختی  و  جنگ به جبهه رفته مجروح  و یا جانباز شده اند و یا به هر ترتیبی بخشی از  وجود  و داشت های خود را  تقدیم کرده  و حالا درزندگی با کمبود  و  مشکلاتی  مواجه  شده اند نباید به حال خود رها شوند .
دبیر فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یاداور شد:جنگ ما یک جنگ هشت  ساله و برای دفاع از اسلام و عزت و شرف بود  و در ان دوران بسیاری از  از جوانان  و نوجوانان ما  به فرمان امام رحمت الله علیه به سوی جبهه ها شتافتند و وقتی به نبرد با دشمن رفتند طبیعتا طلایی ترین فرصت های زندگی  خود  از جمله ازدواج ،تحصبل و ... را از دست  دادند .
نماینده مردم دامغان ادامه داد: بعد ازجنگ هم مقام معظم رهبری  بارها و بارها فرموده اندکه نسبت به ایثارگران و رزمندگان  قوانین  خاص  خودشان نوشته  شود ،  در ان زمان در مجلس  سوم  وقتی موضوع  را بررسی کردیم  مشاهده کردیم که در 46 کشوری که در جنگ  اول  و دوم جهانی  و یا  جنگ  های  منطقه  ای  شرکت کرده بودند  چگونه قوانین ، امتیازات  و تسهیلات مورد نیاز را به خوبی تامین و لحاظ کرده بودند.
حسن بیگی تاکید کرد: در آن زمان دقیقا  مشاهده  شد که چه کمبودها  و کاستی هایی برای  رزمندگان  وایثارگران عزیز ما درجمهوری  اسلامی  ایران وجود دارد  فلذا  در این ارتباط مجموعه  بنیاد شهید  و امور ایثارگران  تاسیس  شد  و بحث  ایثارگران  ، خانواده  معظم شهدا ، رزمندگان ،  جهاد  ،  سپاه  ،  ارتش و نیروهای  مردمی  را  همه  در  یک مجموع لحاظ کردیم.
  وی با اشاره به اینکه  در شرایط های مختلف کشور  یکسری  کمک هایی به  ایثارگران  شد  و  در برنامه پنجم هم بخشی  از نواقص برطرف شد خاطرنشان کرد:  در ابتدای  شروع به کار مجلس  دهم  نیز فراکسیونی  تحت  عنوان  "فراکسیون  ایثارگران"  تشکیل شد که  به  عنوان  دبیر  دوم این فراکسیون  در ان مشغو ل  خدمت هستم تا بلکه در کنار سایر نمایندگان ایثارگر بتوانیم مقداری از مشکلات این عزیزان را کم کنیم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست های اخیر فراکسیون ایثارگران اظهارداشت:قرار  براین  شد  که  با  هماهنگی  نهاد  های  ذیربط  از  جمله  بنیاد  شهید  جلساتی برگزار  و در مورد  قوانین و نیازهای ایثارگران  بررسی  مجددی  داشته  باشیم  زیرا  هر  روز نسبت به گذشته  شرایط  فرق  می  کند  و هر  چه  سن ایثارگران  و  جانبازان عزیز  بالاتر  می  رود  مشکلات  شان  هم  بیشتر  می  شود.
نماینده ایثارگر مجلس دهم ادامه داد:در این راستا  ما  جلساتی  را  با  بنیاد  شهید  داشتیم  و متاسفانه یکسری  قوانین مورد نیاز عزیزان ایثارگر  در  برنامه ششم  دیده  نشده  است که  قرار  شد  با  هماهنگی با دولت اقدامات لازم صورت گیرد.
حسن بیگی با بیان اینکه در مورد  بیماری ، نحوه جانبازی  و ایتکه  درصد  انها  باید  متناسب  با سن و سال و وضعیت انها درنظر گرفته  شود  و  مسائل  معیشتی ،کار ،اشتغال  و  این گونه  موارد نیز لحاظ شود افزود:  پیگیری  های  لازم  بعمل  امده است  و خوشبختانه در این زمینه دولت  و نماینده  محترم آن، جناب  اقای نوبخت نظرات  بسیار مثبتی دارند  و ایشان هم  نظر شان بر  این است  که  در  شرایط فعلی باید شرایط  و وضعیت فعلی ایثارگران مورد  بررسی ومطالعه  جدی تری قرار بگیرد که  این کار  در مجلس دارد  انجام  می  شود.
وی یاداورشد: این موضوع یر کسی پوشیده نیست که  یک سلسله  ازکمبود ها برای  ایثارگران  وجود دارد اما طبیعتا در شرایط فعلی کشور  با  توجه به جمعیت 80 میلیونی با کاستی هایی مواجه هستیم  و فشاری که در بحث تحریم ها به کشور وارد شد  فشار مضاعفی  بود  که  طبیعتا  ایثارگران  هم تحت تاثیر چنین  فشاری  قرار گرفته  و  بعضی از  نیازمندی  های شان تامین نمی  شود  که امیدوارم این مشکلات برطرف  شود.
عضو فراکسیون ایثارگران تاکید کرد:تلاش  ما بر  این است که به هر شکلی  که مقدور  است بتوانیم این  مشکلات  و کمبود  ها را  بر  طرف کنیم که خوشبختانه دولت  هم در این زمینه موافقت  و همراهی  با مجلس دارد و همکاری خوبی می کندکه ان شالله موارد نیاز ایثارگران و جانبازان در قالب برنامه ششم گنجانده  و در بودجه سالیانه نیز لحاظ خواهد شد.
حسن بیگی در پاسخ یه این سوال که ایا به طور مشخص طرح یا  و پیشنهادی  از فراکسیون ایثارگران شما دراین خصوص به مجلس و دولت ارائه داده شده است گفت: ما  الان  در بهترین وضعیت زمانی هستیم چرا که پیش  نویس برنامه ششم  به  مجلس  ارائه شده است  و  بر روی ان  دارد اصلاحاتی  انجام  می شود .
تماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: بررسی هایی  که انجام  می شود  بر  حول چند  محور  است که یکی از آنها بحث درمان است ، بحث اشتغال و تحصیل فرزندان ایثارگران نیز مطرح است و نکته دیگر که خیلی مهم است بحث  حقوق شان است که متاسفانه در شرایط فعلی تکاپوی معیشت شان را نمی دهد  و  کمبود اعتبارات درجهت مداوای جانبازان و خانواده انها نیز موضوعی بسیار اساسی است.  
وی با بیان اینکه در بسیاری از خانواده های ایثارگر  جانباز به دلیل سختی کار  و خدماتی که ارائه می  دهند  همسران آنها  با بیماری هایی  از قبیل  کمر  درد و...  مواجه هستند، تصریح کرد: امیدواریم با  همکاری و مساعدت کمیسیون  های  امنیت  ملی ،  اجتماعی و  شوراها این موارد  در لایحه برنامه ششم توسعه لحاظ و به تصویب کمیسیون تلفیق برسد.


کد خبرنگار : 17