تاریخ : 1395,سه شنبه 16 شهريور15:17
کد خبر : 49280 - سرویس خبری : استان ها

انتشار چهارمین جلد کتاب فار در قزوین


انتشار چهارمین جلد کتاب فار در قزوین

غلامرضا حقایق‌پور اظهار کرد: مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدای استان قزوین از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا مردم با خواندن آن‌ها می‌توانند با سیره شهدا آشنا شوند.

وی بیان کرد: در اختیار قرار دادن وصایای شهدای استان قزوین به قشرهای مختلف مردم، به ویژه نسل جوان که دوران دفاع مقدس را ندیده و درک نکردند، از جمله اقدامات ارزشی فرهنگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مطرح کرد: آحاد جامعه با مطالعه وصایای شهدا بیشتر با سیره شهدا و اهداف و آرمان‌های آن‌ها در انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند و همین منجر به بیمه شدن این انقلاب از گزند دشمنان می‌شود.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه استان قزوین 3 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان کرد: یک و سوم این شهدا دارای وصیت‌نامه هستند که از سوی حسن شکیب‌زاده نویسنده دفاع مقدس گردآوری و تدوین شده است.

این مسؤول بیان کرد: در گردآوری وصایای شهدای استان قزوین، مطالبی که کاربرد اجتماعی، فرهنگی و عمومی بوده، مورد توجه قرار گرفته که تدوین وصیت‌نامه‌های شهدا به این شیوه و روش برای نخستین بار در سطح کشور بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه وصایای شهدای این استان در چهار جلد کتاب فار تدوین و تنظیم شده است، عنوان کرد: دو جلد این کتاب در سال گذشته و سومین جلد کتاب فوق نیز فروردین ماه سال جاری منتشر و رونمایی شده است.

حقایق‌پور ادامه داد: به مناسبت سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، جلد کتاب فار حاوی 376 وصیت‌نامه شهید استان قزوین در سال جاری به عنوان یک کار فاخر فرهنگی منتشر و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: جلد چهارم مجموعه‌ وصایای شهدای استان قزوین، در 640 صفحه با شمارگان 2 هزار نسخه توسط انتشارات حدیث امروز منتشر می‌شود.


منبع : فارس