تاریخ : 1395,شنبه 20 شهريور12:34
کد خبر : 49368 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری دعای عرفه همزمان با بزرگداشت شهدای منا


برگزاری دعای عرفه همزمان با بزرگداشت شهدای منا

سردار محسن انصاری گفت: برگزاری دعای عرفه و مراسم بزرگداشت ٤٧٧ شهید فاجعه منا و مسجدالحرام روز یکشنبه، ٢١ شهریور ماه 95 به یاد شهدای مظلوم منا که آخرین دعای عرفه را سال گذشته در صحرای عرفات عارفانه زمزمه کردند و در روز عید قربان مظلومانه و لب تشنه به شهادت رسیدند در مصلای امام خمینی (ره) تهران هم زمان با بسیاری از گلزارهای شهدای کشور برگزار می‌شود.
رییس ستاد اجرایی بزرگداشت شهدای منا افزود: این مراسم با حضور و سخنرانی نمایندگان ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و امور حج و زیارت و با مداحی آقای مطیعی و شرکت خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله شهدای فاجعه منا و سایر مردم متدین و خداجوی شهر تهران برگزار می‌شود.
سردار انصاری در ادامه از برگزاری نمایشگاه تجسمی منا در رشته‌های عکاسی، پوستر و نقاشی در شبستان‌های ورودی مصلا خبر داد و اظهار داشت: در این نمایشگاه حدود یکصد اثر هنری از هنرمندان متعهد کشورمان در خصوص فاجعه منا و شهدای مظلوم این فاجعه در معرض نمایش برای عموم قرار خواهد گرفت؛ همچنین 80 اثر هنری این نمایشگاه در قالب بنر بر روی بیلبوردهای بیرونی و محوطه داخل مصلا نمایش داده شده و یادمان هنری و حجمی شهدای منا نیز در ورودی نمایشگاه نصب خواهد شد.
قائم مقام بنیاد افزود: همزمان با برگزاری دعای عرفه و مراسم بزرگداشت شهدای منا، تصاویر تمام شهدای منا و مسجد الحرام چاپ و در میان مردم توزیع خواهد شد تا دعای عرفه به نیابت از هر شهید زمزمه شود.
لازم به ذکر است این مراسم با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت بعثه مقام معظم رهبری و مصلای تهران برگزار و از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.


منبع : ایثار