تاریخ : 1395,شنبه 20 شهريور12:54
کد خبر : 49373 - سرویس خبری : استان ها

رونمایی از 12 کتاب دفاع مقدس در شیراز


رونمایی از 12 کتاب دفاع مقدس در شیراز

عبدالرضا قیصری از رونمایی 12 کتاب شعر، پژوهش و خاطره همزمان با هفته دفاع مقدس در شیراز خبر داد و اظهار داشت: 7 کتاب از این مجموعه خاطره، 4 کتاب پژوهشی با موضوعات پژوهش در شعر، طنز و ادبی و یک کتاب هم در زمینه عکس است.

وی افزود: کتاب «از خسرو شیرین» اثر مجید ایزدی به روایتی از زندگی شهید عبدالقادر سلیمانی، «تک فریب» اثر مجید ایزدی، «پشت آن سودهای دود» اثر ذبیح‌الله یزدانپرست و کتاب «ستاره دنباله‌دار»  اثر مریم شیدا در قالب خاطره منتشر می‌شود.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار استان فارس گفت: کتاب «روایان کوچ و عروج» اثر ساجده تقی‌زاده، کتاب «اصحاب آفتاب» اثر عبدالرضا کوهمال و کتاب «شیر بازی دراز» اثر میثم محمدی از دیگر کتاب‌هایی است که در قالب خاطره منتشر می‌شود.

قیصری با بیان اینکه 4 کتاب در قالب پژوهش است، خاطرنشان کرد: کتاب «خنده‌های عمل نکرده» اثر عبدالرضا قیصری پژوهشی درباره طنز و شوخ طبعی در خاطره نوشته‌های دفاع مقدس، کارنامه سی ساله داستان نویسی پایداری استان فارس اثر زهرا اکبری پژوهشی ادبی و «زخم واژه‌های مکرر» اثر فاطمه فاضلی پژوهشی در شعر دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: «آبی همچون خلیج فارس» از دیگر کتاب‌های پژوهشی بنیاد است که به تاریخ شفاهی محمدعلی شیخی می‌پردازد و میثم محمدی کار تدوین و نگارش آن را به عهده داشته است.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار استان فارس بیان کرد: کتاب « آبادی سرداران» کتاب عکسی است که به شهدای سلطان آباد پرداخته است و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.


منبع : دفاع پرس