تاریخ : 1395,شنبه 27 شهريور12:19
کد خبر : 49533 - سرویس خبری : اخبار

نامه جمعی از جانبازان به نمایندگان مجلس


نامه جمعی از جانبازان به نمایندگان مجلس

جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس با ارسال نامه ای خواستار برخورداری جانبازان با هر میزان درصد جانبازی از یک مقطع تحصیلی بالاتر و مزایای آن در طرح یک فوریتی اصلاح بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری شدند.

نمایندگان محترم مجلس دهم شورای اسلامی، سلام علیکم با احترام وآرزوی توفیق روز افزون برای جنابعالی؛ همانگونه که استحضار دارید در جلسه علنی روز سه شنبه تاریخ 9 شهریور 1395 نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به هنگام تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان ؛ تمامی استثنئات ذیل ماده 71 را ابقا و متاسفانه فقط جانبازان عزیز را از متن ماده فوق حذف نمودند.این موضوع انتقاد شدید جامعه ایثارگری را بدنبال داشته ولزوم اصلاح آن ضروری به نظر می رسد.

اگر چه در ابتدای تبصره«1» بعد از ذکر مقامات مذکور در ماده(۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها بلافاصله کلمه « ایثارگران» ذکر شده و این موضوع می تواند شامل همه جانبازان عزیز دوران دفاع مقدس گردد اما ذکر «......وجانبازان 70 درصد وبالاتر» در ادامه این قانون ؛ بعنوان مشکلی برای تفسیر به رای آن به هنگام اجرا خود نمایی می کند. جنابعالی وسایر وکلای محترم ملت نیک استحضار دارید آن هایی که دوران جنگ پای در میدان نبرد گذاشتن ، نه برای مادیات، نه برای کسب شهرت ، نه برای استخدام ، نه برای کسب مدیریت.....بلکه تنها وتنها برای رضای خدا و به فرمان ولی فقیه زمان، به میدان های آتش و خون وجهاد وشهادت پای نهادند تا از عزت و کرامت ملت ایران و تمامیت ارضی کشور جمهوری اسلامی و استقلال مملکت و ارزش های والای انقلاب اسلامی صیانت و پاسداری نمایند.

البته در این راه چنان عمل کردند که به قول امام راحل؛ کشور خود را بر بال ملائکه الله نشاندند و آن یگانه دوران بر بازوان قدرتمند رزمندگان اسلام که دست قدرتمند خدا بر بالای آن بود بوسه زد و بر آن بوسه افتخار کردند. اگرچه نام آوران دیروز ، امروز ادعایی نداشته و خواهان پست و مقام و ماندن در منصبی نیستند اما حذف آنان از سیستم اداری کشور آن هم در آستانه هفته دفاع مقدس زیبنده مجلسی که برآمده از خون شهیدان این کشور وبخش قابل توجهی از نمایندگان آن خود از ایثارگران هستند ، نمی باشد.

از این رو در راستای اصلاح این طرح پیشنهاد می شود:  درقالب استفساریه کلمه ایثارگران را به همه جانبازان تسری داده و«کلمه 70 درصد وبالاتر» حذف گردد. درغیر اینصورت به جای ذکر کلمه «جانبازان 70 درصد وبالاتر»؛ قانون بدین صورت اصلاح گردد: الف: کلیه جانبازان با هر میزان درصد جانبازی از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار واز مزایای آن بهره مند شوند.

ب: درمقطع لیسانس جانبازان درصورت تمایل می توانند تا 35 سال در سیستم اداری خدمت نمایند.

ج: جانبازان 15 درصد وبالاتر با مدرک فوق لیسانس و دکترا ، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه ناشی از اصل یکصدو دهم قانون اساسی از شمول این قانون مستثنی می‌باشند . ذکر مدرک تحصیلی می تواند مشوق خوبی برای ادامه تحصیل وکسب مدارج بالاتر علمی توسط ایثارگران گرانقدر باشد.

یادآوری: شایان ذکر است که جانبازان والامقام هفتاد درصد معمولا به دلیل شرایط جسمی درمحل کار حاضر نبوده وتعداد انگشت شماری از این عزیزان درسیستم اداری مشغول بکار هستند.

جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس


کد خبرنگار : 17