تاریخ : 1395,شنبه 03 مهر18:51
کد خبر : 49705 - سرویس خبری : اخبار

مشکلات مالی ایثارگران باید مدنظر مسئولان باشد


مشکلات مالی ایثارگران باید مدنظر مسئولان باشد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:معدل بهره مندی جانبازان از خدمات دولتی و خصوصی در کشور باید معدل بالایی باشد اما متاسفانه در بخش های مختلف و سطوح خدماتی این گونه نیست و برطرف کردن مشکلات مالی ایثارگران باید به صورت مستقیم مد نظر مسولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:معدل بهره مندی جانبازان از خدمات دولتی و خصوصی در کشور باید معدل بالایی باشد اما متاسفانه در بخش های مختلف و سطوح خدماتی این گونه نیست و حتی خدمات درمانی ، رفاهی و آموزشی در آن حد مطلوبی که طیب خاطر و رضایت آنها را فراهم کند نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،"غلامرضا شرفی "نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران جنگ تحمیلی به مسائل و مشکلات مربوط به ایثارگران و جانبازان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:برطرف کردن مشکلات مالی ایثارگران  باید به صورت مستقیم  مد نظر مسولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد و بایستی نیازهای آنان در بودجه سنواتی دیده شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:فرهنگ فداکاری در جامعه از دو بعد قابل بررسی است یکی اینکه ما  باید به رفتارهای سازمانی خیر رسان عمومی به صورت نهادینه نگاه کنیم و با این علم که جامعه امروز ما یک جامعه نیازمند به اینگونه رفتارهاست  به آن بپردازیم و دیگر اینکه از حیث عدم تقارن و توازن درسطوح رفتاری و برخورداری موضوع را مورد بررسی قرار دهیم .

وی افزود: ما همیشه در شرایط تهدید و فرصت هستیم و به اقشاری نیاز داریم که با یک فرهنگ نهادینه و عمومی توانایی از خود گذشتگی را در هر شرایطی در خود داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس و یادآوری رشادت های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: ایثارگران که تا به امروز مدال پر افتخار هشت سال ایثارگری را بر سینه خود دارند ،جدای از تمامی تعارفات همیشه به عنوان یک ضرورت علمی جامعه مدنی در نظام جمهوری اسلامی مطرح هستند.

شرفی متذکر شد:جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس فداکاری و ایثارگری های فراوانی برای این مرز و بوم داشته اند  و ما مدیون آنها هستیم و جامعه هم به آنان محتاج است ،

وی گفت: به لحاظ علمی نیز هر جامعه ای در هر سطح از برخورداری به قشر ایثارگر نیاز دارد و جامعه ما که در شرایط فرصت و تهدید دائم است بیشتر نیازمند انهاست.

استاد دانشگاه و نماینده ایثارگر مردم خوزستان تاکید کرد: بحث دیگری که وجود دارد و یک بحث اخلاقی و انسانی است این است که در شرایطی که افرادی در برهه ای از زمان اولویت خود را صلاح و مصلحت عموم جامعه دانسته و فداکاری کرده اند در شرایط فعلی نباید به حال خود رها شوند چرا که آنها با فداکاری و رشادت های خود فایده رسان جامعه بوده اند.

وی با مطرح کردن این سوال که بعد از گذشت سی و شش سال از پایان جنگ تحمیلی ما برای ایثارگران چکار کرده ایم یادآور شد:ما باید این موضوع را بررسی کنیم  که برای ایثارگرمان چه هزینه ای کرده ایم و فایده ای که آنها به جامعه رسانده اند چه بوده است آنگاه متوجه این موضوع خواهیم شد که جامعه ایثارگر نه فقط خیر مطلق برای جامعه بشری بلکه برای نظام جمهوری اسلامی  ایران بوده اند.

شرفی در پاسخ به این سوال که گذشته از تعارفات معمول ، ایثارگران و به خصوص جانبازان دارای نیازهای اساسی نیز هستند که هنوز برآورد نشده است تصریح کرد:در هر صورت،معدل بهره مندی این افراد از خدمات دولتی و خصوصی در کشور باید معدل بالایی باشد اما متاسفانه در بخش های مختلف و سطوح خدماتی این گونه نیست و حتی خدمات درمانی ، رفاهی و آموزشی در آن حد مطلوبی که طیب خاطر و رضایت آنها را فراهم کند نیست.

نماینده مجلی دهم اظهار داشت:یک فرد جانباز که دائم درگیر مشکلات تنفسی، عفونی و بیماری، و همیشه در مسیر بیمارستان است و برای تردد و اسکان خود مجبور است هزینه چند برابری بپردازد چگونه ممکن است معدل برخورداری اش از سایر سطوح جامعه بیشتر از دیگران باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انصاف این است  که این افراد برخورداری شان از خدمات موجود درجامعه نسبت به سایر اقشار بیشتر باشد.

وی در پایان تاکید کرد:کشور ما همیشه در شرایط تهدید و فرصت قرار دارد  و نیازمند جوانانی است که با الهام از فرهنگ دفاع مقدس توانایی از خود گذشتگی در هر شرایطی را داشته باشند.


کد خبرنگار : 18