تاریخ : 1395,چهارشنبه 14 مهر18:30
کد خبر : 49770 - سرویس خبری : اخبار

جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان علمی-کاربردی امام خمینی(ره)


جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان علمی-کاربردی امام خمینی(ره)

جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان مرکز علمی - کاربردی امام خمینی(ره) و تجلیل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر این مرکز درسال جدیدتحصیلی برگزارشد.

فاش نیوز - جشن فارغ التحصیلی 400 نفر از دانش آموختگان مرکز علمی - کاربردی امام خمینی(ره)  و تجلیل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر این مرکز درسال جدیدتحصیلی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، همزمان با هفته دفاع مقدس جشن فارغ التحصیلی 400 نفراز دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی امام خمینی(ره) با حضور سردارمحسن انصاری قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام موذنی معاونت بنیادشهید، دکتر گروسی رییس مرکز علمی – کاربردی، مهندس میرمرادی معاون مدیریت توسعه منابع انسانی، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد روشن رئیس دانشگاه سوره  و با حضور دانشجویان فارغ التحصیل و اساتید این مرکز در سالن سیدالشهدا(ع) برگزارشد.

ابتدای مراسم با قرایت قرآن توسط یکی از فرزندان شهدای گرانقدر آغاز و پس از آن پخش سرود زنده جمهوری اسلامی ایران با  اجرای نمایش گروه "آوای دستان" رسمیت یافت.

سپس دکترگروسی رییس مرکز علمی کاربردی امام خمینی (ره) ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، به شرح عملکرد این مرکز پرداخت و گفت: در سال 1390 مرکز علمی کاربردی امام خمینی(ره) در استان تهران و 9 استان دیگر کشور شروع به فعالیت کرد و امروزتعداد دانشجویان این مرکز به 9 هزار نفر رسیده است که چهارمین مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان در هفته دفاع مقدس رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و این باعث خوشحالی ماست که این تعداد از عزیزان ما از جامعه هدف (خانواده شاهد و ایثارگر) از مرکز علمی کاربردی امام خمینی(ره) فارغ التحصیل شدند. چراکه فلسفه وجودی دانشگاه های علمی کاربردی توان افزایی و مهارتی کردن دانشجو است.

وی در زمینه  رشته های تحصیلی این مرکز نیز خاطرنشان کرد مرکز علمی کاربردی امام خمینی در حال حاضر رشته های روابط عمومی، حسابداری - مالی، مدیریت فرهنگی، مدیریت اداری، مددکاری اجتماعی و تکنولوژی آموزشی در دوره های کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو دارد و دردوره های ارشد نیز "مددکاری ایثارگران" و "ایثارشناسی" در راستای رشته "کارشناسی مدیریت فرهنگی" برگزار می شود.

گروسی در پایان سخنان خود اظهار داشت:  ارایه دو رشته مدیریت کسب و کار و مراقبت از سالمندان را در مقاطع کاردانی و کارشناسی از شورای گسترش دانشگاه جامع تقاضا کرده ایم که امیدواریم بتوانیم در این رشته ها نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم.

 سردار انصاری قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران نیز به عنوان دومین سخنران، ضمن تکریم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس با طرح سوالی برای دانشجویان که چرا هفته دفاع مقدس را جشن می گیریم عنوان داشت:  ما برای آغاز یک مقاومت جشن می گیریم و برای یک حماسه بزرگ جشن می گیریم، چرا که معتقدیم تجاوز صدام به میهن اسلامی توسط دیگرکشورها حمایت می شد و می دانستند انقلاب اسلامی برای آینده رژیم اسراییل دردسرساز خواهدشد. انقلاب اسلامی یک حرکت مردمی است و با نیروی مردمی حرکت خواهدکرد.

قایم مقام بنیادشهید همچنین گفت:  امروز تمام توانمندیهای کشور ما مرهون مدیریت جهادی است. در کشور ما 2800دانشجو در راه انقلاب و دفاع از کشور به شهادت رسیده اند و تعداد بسیار زیادی دانشجو نیز در همین راه به درجه رفیع جانبازی نایل آمده اند.  با توجه به این که جانبازان و ایثارگران در میانسالی بسر می برند نیاز به دانش در این رشته ها وجود دارد. دکتر انصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی مراکز دانشگاهی ارتقاء سطح علمی ایثارگران و عموم مردم بود، زیرا معتقدیم هرچه سطح علمی جامعه افزایش یابد پیشرفت کشور تسهیل می‌شود و رمز پیشرفت کشور درگرو پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی است.

اجرای موسیقی سنتی توسط گروه (ناوک)  یکی دیگر از برنامه هایی بود که بسیار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

مهمرین بخش مراسم، تجلیل از7 نفر از دانشجویان برتر و دیگر فارغ التحصیلان این مرکز بود که جنب و جوش زیادی را بین حاضرین ایجاد کرد و لباسهای فرم فارغ التحصیلی دانشجویان توجه عکاسان زیادی را به خود جلب کرده بود.

این مراسم با اهدای تقدیرنامه به فارغ التحصیلان و سوگندنامه فارغ التحصیلی که توسط یکی از دانشجویان قرائت شد به پایان رسید.

گزارش: صنوبرمحمدی


کد خبرنگار : 17