تاریخ : 1395,یکشنبه 11 مهر13:30
کد خبر : 49790 - سرویس خبری : اخبار

دولت باید به دلیل قصوردر اجرای قانون عذرخواهی کند


دولت باید به دلیل قصوردر اجرای قانون عذرخواهی کند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خواستار اجرائی کردن سند راهبردی رزمندگان دوران دفاع مقدس از سوی دولت و عذر خواهی از قصور در آن شد.

فاش نیوز - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خواستار اجرائی کردن سند راهبردی رزمندگان دوران دفاع مقدس از سوی دولت و عذر خواهی از قصور در آن شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،دکتر"فتح اله حسینی" استاد دانشگاه و کارشناس مسائل ایثارگران گفت: با توجه به اختصاص 505میلیارد تومان دربودجه سال جاری برای 95 هزار نفر از رزمندگان معسر جنگ تحمیلی، دولت با اجرایی کردن سند راهبردی رزمندگان دوران دفاع مقدس به وعده خود عمل کند.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت سند راهبردی رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سند راهبردی رزمندگان در سال 94 به تصویب هیئت دولت رسید اما با کمال تاسف تاکنون عملیاتی نشده است، در حالی که بسیاری از ایثارگران و خانواده های آنان منتظر عملیاتی شدنش در هفته دفاع مقدس بودند
 
کارشناس امور ایثارگران گفت: با توجه به گرامیداشت رشادت های رزمندگان ایثارگر در هفته دفاع مقدس، اگر دولت بخواهد به وعده خود عمل کند باید ضمن احرائی کردن سند راهبردی، دین خود را به ایثارگران ادا و به خاطر قصور در آن، عذرخواهی کند.
نماینده ایثارگرمردم قصرشیرین در مجلس نهم تأکید کرد: متاسفانه دست هایی در کار است تا این مصوبه به مرحله اجرایی نرسد.
دکتر حسینی در خصوص مصوبه برقراری حقوق رزمندگان معسر نیزخاطرنشان کرد: نحوه اجرای این مصوبه و سازوکار آن از سوی مجلس در دوره نهم به طور شفاف و صریح بیان شده ولی متأسفانه فقط در حد شعار به این موضوع پرداخته شده است.
این کارشناس امور ایثارگران تصریح کرد: اگر چه از دولت یازدهم که در مقطعی این کار را انحام داده است تشکر کنیم اما متأسفانه این قانون به مدت یک سال است به حال خود رها شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه 505میلیارد تومان برای اجرائی شدن سند راهبردی در بودجه سال 95 اختصاص داده شده است، عزیزان ایثارگر معسر که  در حدود 95 هزار نفر در سراسر کشور هستند انتظار دارند که از بلاتکلیفی نجات داده شوند.
حسینی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات دولت در مورد پرداخت تسهیلات وام مسکن به ایثارگران و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی متذکر شد: در مصوبه اخیر شورای اقتصاد، رزمندگان معسرتعیین تکلیف نشده اند اما با توجه به اینکه در قانون پبش بینی شده است که آنها هم مانند خانواده شهدا از تسهیلات وام مسکن استفاده کنند، با این وجود در سال 95 این موضوع لحاظ نشده است.
نماینده ایثارگر دوره  نهم با تاکید بر لزوم فعال شدن بعد نظارتی مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی که خود را مدافع ایثارگران می داند به وظیفه نظارتی خود در مورد اجرای این مصوبه به خوبی عمل نکرده است.
وی در پایان تصریح کرد: دولت اگر می خواهد در هفته دفاع مقدس نمره قبولی از رزمندگان بگیرد باید به نیازهای مدافعان عزت و شرف کشور در دوران جنگ تحمیلی لبیک گفته و برای حل مشکلات ایثارگران اقدام کند.
این در حالی است که سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان در تاریخ چهاردهم تیرماه سال 94 به تصویب هیات وزیران رسید؛ که براساس آن همه دستگاه‌های مربوطه و نیروهای لشکری موظند رزمندگان حوزه خود را تحت پوش خدمات رسانی قرار دهند.
در این سند، رزمندگانی که 6 ماه و بیشتر سابقه حضور در جبهه داشته باشند و نیز، جانبازان 25 درصد به پایین که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیستند، مشمول دریافت خدمات و مزایای سند خواهند بود.
براساس این سند، رزمندگان و جانبازانی که هیچ گونه درآمدی برای تأمین معیشت ندارند، 75 درصد از حداقل حقوق کارکنان دولت را که در بودجه سال 1394، مبلغ 712 هزار تومان است، با 25 درصد تقلیل، که 532 هزار تومان خواهد شد، باید به صورت ماهیانه دریافت کنند.


کد خبرنگار : 17