تاریخ : 1395,شنبه 10 مهر16:57
کد خبر : 49821 - سرویس خبری : اخبار

طرح ویژه تحصیل فرزندان جانبازان زیر 25درصد در مجلس


طرح ویژه تحصیل فرزندان جانبازان زیر 25درصد در مجلس

رئیس فراکسیون ایثارگران از تهیه و تدوین "طرح تحصیل فرزندان جانباز زیر 25درصد" در آینده نزدیک برای ارائه به صحن مجلس خبر داد.

فاش نیوز -  طرح ویژه تحصیل فرزندان جانبازان زیر 25درصد در مجلس بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،حجت الاسلام و المسلمین دکترحسن نوروزی نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح ها و لوایح موجود در فراکسیون ایثارگران اظهار داشت: "طرح تحصیل فرزندان جانباز زیر 25درصد" در حال حاضر در فراکسیون ایثارگران در حال بررسی است تا درصورتی که هزینه زیادی برای دولت نداشته باشد آن را در آینده نزدیک به صحن علنی مجلس تقدیم کنیم.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بررسی تخصصی مسائل مرتبط با ایثارگران در خانه ملت اظهار داشت: افراکسیون ایثارگران مجلس دهم با حضور 80تن از ایثارگران در خانه ملت به این منظور تشکیل شده است تا نمایندگان ایثارگر تشکلی برای خود داشته باشند و از حقوق جانبازان و ایثارگران با تصویب طرح ها و یا لوایحی که دولت ارائه می کند دفاع کنند.

 وی که در کارنامه خود 50 درصد جانبازی و بیش از 10 سال اسارت در زندان های رژیم ستم شاهی و صدام را دارد افزود: با توجه به اینکه مسائل و مشکلات ایثارگران به طرق مختلف از سراسر کشور به ما منعکس می شود ، برای بررسی بیشتر به بنیاد ارجاع می دهیم در این خصوص تاکنون جلسات زیادی را با مسولان کشوری به خصوص با رئیس بنیاد شهید برگزار کرده ایم.

 دکتر نوروزی در خصوص انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران خاطرنشان کرد:آقایان جعفرزاده ایمن آبادیبادیآا نماینده رشت و حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی به عنوان نواب اول و دوم و حانم تاج الدینی نماینده اصفهان و حسن بیگی نماینده دامغان به عنوان دبیران اول و دوم و کریمی به عنوان سخنگوی فراکسیون ایثارگران انتخاب شدند.

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام مهلت چهار ساله قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دوم دی ماه سال جاری خاطرنشان کرد: مدت زمان مهلت اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دوم دی ماه به اتمام خواهد رسید و انشالله با تهیه طرحی درخواست تمدید آن را به مجلس ارائه خواهیم کرد.

وی درخصوص لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور و جایگاه ایثارگران در آن اظهار داشت: در این مورد طی مذاکراتی که با دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای داشته ایم قرار شد احکام مربوط به ایثارگران در لایحه برنامه ششم به صورت دائمی لحاظ شود.

استاد دانشگاه و حوزه که بر هفت زبان زنده دنیا مسلط است در پاسخ به این سوال که آیا در کشور با کمبود قانون درمورد ایثارگران مواجه هستیم اظهار داشت: از لحاظ تدوین قوانین مختص به ایثارگران در حال حاضر در کشورمان قانون کم نداریم اما در مواردی مانند بحث اشتغال، پرداخت حقوق ایثارگری و... باید بیشترتلاش کنیم تا با همکاری دولت و مجلس مشکلات برطرف شود.

نورزی تاکید کرد: با این وجود تا یکی دو ماه آینده باید منتظر این موضوع بنشینیم تا بررسی های بیشتری انجام شود و ببینیم گیر کار درکجاست.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خواهش ما از همه جانبازان، ایثارگران و فرزندان شهدا این است که هر نوع طرح و پیشنهاد مورد نیاز خود را  به فراکسیون ایثارگران ارسال کنند تا بتوانیم آن طور که باید و شاید از آن دفاع کنیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران درخصوص اطلاع رسانی سایت فاش نیوز درباره مسائل و مشکلات جانبازان و ایثارگران گفت: من به شخص خود از هر کسی که برای شهدا، جانبازان و ایثارگران زحمت می کشد تشکر می کنم چرا که اعتقاد ما بر این است که اگر بخواهیم انقلاب اسلامی همچنان تداوم داشته باشد باید به ایثارگران توجه بیشتری شود.

دکتر نوروزی تاکید کرد: مسئولان ما هم اگر می خواهند از لحاظ فرهنگی اقدام به گسترش و نهادینه کردن فرهنگ دوران دفاع مقدس کنند باید از فرهنگ ایثارگری، شهادت و جانبازی الهام بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: توصیه ما به همه مسئولان این است که مسائل فرهنگی مربوط به جانبازان و ایثارگران را با استفاده از طرح ها و پیشنهاد های آنها به جامعه عرضه کنند و اینطور نباشد که مثل برخی از فیلم ها که در مورد ایثارگران ساخته می شود با واقعیت تفاوت زیادی داشته باشد.
نوروزی در مجلس دوره هشتم عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه کشور و بودجه، دبیر اول کمیسیون شورا ها و شهرداری ها  و عضو هیات مذاکره نفتی اوپک در سال ۱۳۸۸ بود.
وی نه تنها سابقه جانبازی دارد بلکه بیش از ده سال اسارت در زندان های حکومت عراق در زمان جنگ تحمیلی و همچنین زندان های رژیم ستمشاهی را نیز داراست.

 حجت الاسلام نوروزی نماینده مردم بهارستان و رباط کریم به ۷ زبان دنیا مسلط است.


کد خبرنگار : 18