تاریخ : 1395,شنبه 10 مهر19:02
کد خبر : 49823 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

چه نصیبشان شد آنهایی که جنگ را درک کردند؟!



محمد کشاورز - دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت ساله را آنانی درک کرده و می کنند که میدان های پر از مین و کانال های مرگ بار پر از سیم های خاردار و باتلاق های خفه کننده را در نوردیدند، آنانی که روبروی چهارلول های در حال شلیک ایستادند و آر پی جی را بر دوش گذاشتند و با شلیک خود آن چهارلول را خفه کردند تا خط دشمن شکست و دیگر رزمندگان تکبیر گویان سنگرهای دشمن را یکی پس از دیگری فتح نمودند.

آنانی درک کرده و می کنند که با بدن های معیوب و ریه های شیمیایی و نفس های گرفته همواره خاطرات مظلومیت خود و یاران شهیدشان را مرور می کنند و آماده اند تا ما بقی جسم معیوب خود را در راه امام و انقلاب اسلامی به فرمان رهبری عزیز خود فدا نمایند .

آنانی درک کرده و می کنند که سیاه چال های مخوف اردوگاه های عراقی را گذرانده اند و درد دل های وحشتناکی از آن ظلمتکده های نوادگان عبیداله و حجاج بن یوسف ثقفی دارند .

آنانی درک کرده و می کنند که گرمای سوزان بیش از پنجاه درجه خوزستان و سرمای استخوان سوز کوه ها و شیارهای کردستان را درک کرده اند .

آنانی درک کرده و می کنند که جنازه پاره پاره عزیزان خود را در بغل گرفته اند یا هنوز چشم به راهند تا خبری از دلبندان خود بشنوند .

آنانی درک کرده و می کنند که به عنوان آزاده یا جانباز و یا خانواده شهید و ایثارگر صاحب فرزندانی تحصیل کرده اند ولی فرزندان آن ها به خاطر بیکاری و عدم اشتغال، پیش چشم آنان به شکل های مختلف پر پر می شوند.

خلاصه دفاع مقدس را آنانی درک کرده و می کنند که مظلومانه و گمنامانه شاهد کسانی اند که از دور دستی بر آتش داشته یا نداشته اند ولی در جایگاه های مختلف و حتی در لباس های مقدسی صاحب حقوق های نجومی گشته و فرزندان آن ها به عنوان آقا زاده صاحب مدارج عالیه و رفاهیات فروان شده اند.

 چرا بعد از گذشت 27 سال از دفاع مقدس هنوز تکلیف رزمندگان ایثارگر مشخص نیست؟ چرا این عزیزان هیچگونه جایگاهی درقوانین و مقررات ایثارگران ندارند؟ چرا باید جانبازان عزیز و آزادگان گرانقدر و خانواده های معظم شهداء و رزمندگان دلاور از بی عدالتی وتبعیض و عدم یکسان سازی قوانین و مقررات ایثارگران در رنج وعذاب باشند؟ چرا باید رزمندگان دلاور معسرشناخته شوند و هیچگونه مزایا و امتیازی به این عزیزان تعلق نگیرد؟

 چرا باید با قوانین ومقررات نادرست و غیرکارشناسی بین فرزندان ایثارگران اختلاف بوجود آید؟ بهترین راه همانطوری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) بارها فرمودند، وجود عدالت و رفع تبعیض و بی عدالتی در قوانین و مقررات مهمترین شاخصه میباشد و مسائل و مشکلات ایثارگران باید در اولویت کاری مدیران باشد و در اسرع وقت حل شوند.

این دردی است که از همه دردها بیشتر خانواده های شهدا و ایثار گران و درک کنندگان دفاع مقدس را زجر می دهد که چرا در حکومتی که ادعای علوی بودن را دارد این چنین باشد؟

با تشکر فراوان ازسایت وزین فاش نیوز.


کد خبرنگار : 20