تاریخ : 1395,دوشنبه 12 مهر11:55
کد خبر : 49854 - سرویس خبری : اخبار

نماینده مجلس خواستار توجه بیشتر به وضعیت رفاهی ایثارگران شد


نماینده مجلس خواستار توجه بیشتر به وضعیت رفاهی ایثارگران شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه مسئولان به وضعیت رفاهی و مشکلات جانبازان و ایثارگران شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه مسئولان به وضعیت رفاهی و مشکلات جانبازان و ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "طیبه سیاوشی شاه عنایتی"  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:معمولا طرح های فرهنگی که مربوط به ایثارگران است به کمیسیون فرهنگی ارجاع می شود که عمدتا مربوط به حوزه شعلی آنها است.

وی گفت: متاسفانه بعضی از ایثارگران هنگام بازنشستگی برخی از مزایای شغلی خود را از دست می دهند و در این چارچوب متحمل مشلات زیادی می شوند.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:علیرغم اینکه معتقدم باید نیروهای جوان وارد دستگاه های دولتی شوند تا بتوانند یک شغل مناسبی داشته باشند اما با این وجود تلاش می کنم تا طرح ها و لوایحی یی که در راستای آسایش هر چه بیشتر ایثارگران است را پیگیری و به تصویب برسانم.

سیاوشی ادامه داد:فکر می کنم از لحاظ قانونی بنیاد شهید یک مقدارامتیازاتی را برای آنها در نظر گرفته است اما در مراجعاتی که داشته ام مشاهده کرده ام با وجود اینکه قانون خدمات رسانی به ایثارگران در این مورد وجود دارد اما تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد:من به طور شخصی در حال پیگیری این موضوع هستم اما بنیاد شهید معمولا طبق پروسه ای که دارد وقتی ما یک نفر را مثلا به کمیسیون پزشکی ارجاع می دهیم دراین پروسه طولانی گرفتار می شود و نمی دانم برای این موضوع چه توضیحی دارند، آیا کمبود نیرو یا چیز دیگری وجود دارد.

نماینده مجلی دهم گفت: خیلی ها از این موضوع شاکی هستند و ابراز نارضایتی می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم یادآور شد:ایثارگران اگر چه برای کشور ایثارگری کردند اما در حال حاضر احتیاجاتی دارند که باید برآورده شود.

سیاوشی خاطرنشان کرد:من گاهی اوقات برخی از جانبازان را در مقابل مجلس مشاهده کرده ام که آرام و صبور بر روی ویلچر نشسته اند در حالی که اینها یک زمانی برای آسایش و رفاه ما با دشمن جنگیده اند.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خیلی خوب است که دستگاه های دولتی بیشتر از گذشته به خصوص در وضعیت اقتصادی بدی که ما الان شاهد آن هستیم توجه ویژه ای به ایثارگران داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد:متاسفانه در دیدگاه عامه اعتقاد بر این است که ایثارگران امتیازات خاصی دارند در حالی که اینگونه نیست و ما بر اساس مراجعاتی که داریم در این مورد بیشتر متوجه کمبودهایی که آنها دارند می شویم.

سیاوشی در پایان یادآور شد:به هر حال باید در شرایط فعلی به وضعیت رفاهی ایثارگران توجه بیشتری شود.


کد خبرنگار : 18