تاریخ : 1395,دوشنبه 12 مهر13:59
کد خبر : 49907 - سرویس خبری : استان ها

خون شهدا ریشه در نهضت کربلا



 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:
خون شهدا ریشه در نهضت کربلا دارد
یاسوج- ایرنا- فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: خون شهدای ایران ریشه در نهضت کربلا دارد و دفاع مقدس نیز بارقه ای از آتش ستم سوز قیام تاریخی امام حسین (ع) است.

به گزارش ایرنا، سردار یدالله بوعلی روز پنجشنبه در آیین پایانی اجلاسیه ملی سرداران و یکهزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی سال 1373 به این استان فرمودند که مردم کهگیلویه و بویر احمد به لحاظ ایمان و معنویت در کشور برجسته هستند.
وی گفت: معنویت و ایمان برجسته مردم کهگیلویه و بویراحمد در وجود عالم ربانی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، رشادت های مثال زدنی مردم استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و تقدیم یک هزار و 880 شهید، 9 هزار و 500 جانباز و 317 آزاده متجلی است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس به طور خود جوش و داوطلبانه با روحیه جهادی و انقلابی روانه جبهه های جنگ شده و مقاومت و ایستادگی جانانه ای از خود نشان دادند.
سردار بوعلی عنوان کرد: عملیات پدخندق در چهارم تیر سال 1367 و تقدیم 87 شهید و 78 جانباز از نمونه های بارز جانفشانی های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس است.
وی ابراز داشت: ایثارگری های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس افسانه های حقیقت داری است که سروده شده و هرگز از اذهان ملت ایران فراموش نمی شود و برخی از آنها تاکنون بیان، تفسیر و تحلیل نشده اند.
وی گفت: حدود 98 درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس در خطوط مقدم به شهادت رسیدند که نشان دهنده ولایتمداری، غیرت دینی و بالا بودن روحیه ایثارگری و فداکاری آنان است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی