تاریخ : 1395,دوشنبه 19 مهر14:31
کد خبر : 49972 - سرویس خبری : اخبار

قائم مقام بنیاد برنقش تعیین کننده شورای عالی ایثارگران در تصمیم گیری‌ها تاکیدکرد


قائم مقام بنیاد برنقش تعیین کننده شورای عالی ایثارگران در تصمیم گیری‌ها تاکیدکرد

نشست شورای عالی انجمن های جانبازان با هدف بررسی مشکلات و مسائل درمانی و بهداشتی جانیازان با حضور قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

فاش نیوز - نشست مشترک شورای عالی انجمن های جانبازان با قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف بررسی  مسائل و مشکلات درمانی و بهداشتی جانبازان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی انجمن های جانبازان، در نشست شورای عالی انجمن های جانبازان که با حضور سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان، ایزدی معاون تعاون بنیاد و دیگر اعضا برگزار شد، اسرافیلی رئیس شورا گزارشی از مسائل و مشکلات جانبازان را ارائه کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه سردار انصاری دوره بیشتری از سایر مدیران در بنیاد حضور داشته است و  اشراف بیشتری نسبت به مشکلات ایثارگران دارد، انتظار داریم تا با برنامه ریزی متناسب نسبت به برطرف کردن آن ها اقدام شود.

وی ادامه داد: پیشنهادشده است مرکز تشکل ها از مرکز دانش پژوهان منفک و از شکل انتصابی خارج شده و به صورت شورایی توسط تشکل های رسمی اداره شود.

رئیس شورا خاطرنشان کرد: موضوع نیاز به تأسیس شهر سلامت در مجموعه ای مانند کردان برای استفاده جانبازان امری ضروری به نظر می رسد.

اسرافیلی با بیان اینکه رویه ها و درصورت لزوم ترکیب کمیسیون پزشکی در آینده باید تغییر کند افزود: برای حل مشکلات جانبازان و نظارت بر سیاست های بنیاد، کمیته های مسلط بر قوانین و مقررات، تشکیل و امور استان ها را به طور دوره ای مورد نظارت قرار می دهد.

وی تاکید کرد: قوانین استخدامی جامعه ایثارگری، به طور جدی باید محقق شود چرا که اجرای قوانین می تواند بار سنگینی از دوش بنیاد بردارد.

رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان یادآور شد: تقویت نماینده ایثارگران و ارتباط با بنیاد و سازمان ها برای تحقق قوانین مربوط به ایثارگران بسیار ضروری است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا شورا بتواند در مجموعه بنیاد، نظارت مؤثرتری داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که باید راهکار و تدابیری اتخاذ شود تا شورا بتواند در نحوه استفاده از مراکز تفریحی و رفاهی نظارت موثر داشته باشد اظهار داشت:بر این اساس حضورنماینده ای از شورا در صندوق ذخیره شاهد برای نظارت بر نحوه گردش مالی لازم و ضروری است.

در ادامه این نشست موضوع طراحی کارت هوشمند و ارائه خدمات درمانی، دارویی و تجهیزات از طریق آن به عنوان یک راهکار از سوی اسرافیلی مطرح شد.

رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان، عدم ثبات قراردادهای بیمه را موجب تأخیر و تعلل در ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف دانست و تاکید کرد: مشکل دندانپزشکی جامعه ایثارگری باید برطرف شود.

اسرافیلی در خانمه سخنان خود تعیین تکلیف درخواست ها و مسائل مطروحه در دوره زمانی مشخص را خواستار شد.

در ادامه نشست سردار انصاری ضمن تشریح وضعیت بنیاد و تعیین چارچوب زمانی برای رسیدگی به موضوعات مطرح شده، ماهیت شورا را امری پسندیده دانست و پیشنهاد کرد به جای شورای عالی انجمن های جانبازان، شورای عالی انجمن های ایثارگران جایگزین شود تا فرزندان معزز شهدا را هم دربرگیرد و بتوان در یک نشست مشترک به رتق و فتق امور پرداخت.

قائم مقام بنیاد شهید تشکیل اتاق فکر و ارتباط تنگاتنگ شورا با بنیاد شهید را امری ضروری دانست و اضافه کرد: درخصوص مشکلات بیمه باید طوری عمل شود که با بیمه طرف نباشیم و به سازمان برنامه و بودجه پاسخگو باشد.

سردار انصاری ادامه داد: ما فقط باید ایده بدهیم، اما متاسفانه برای اجرایی شدن این دیدگاه موانعی وجود دارد که در جلسات آتی به آن پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد شورا در برنامه ششم توسعه با تشکیل کمیته ای ورود کند متذکر شد: در این راستا برای استفاده از مراکز تفریحی آیین نامه ای تنظیم شده است که در آن اولویت استفاده ایثارگران تا 60درصد ظرفیت آن ها پیش بینی شده است.

سردار انصاری در پایان با اشاره به اینکه شورا آیین نامه ها را باید بررسی و درصورت وجود نواقص، پیشنهادهای اصلاحی ارائه کند، پیشنهاد کرد مسائل مطرح شده در این نشست باید در جلساتی با معاونین و مسئولین ذیربط هر دو هفته بررسی و پیگیری شود.

همچنبن در این نشست پیشنهاد شد شورا اقدامات فرهنگی خود را در راستای منویات مقام معظم رهبری و با محوریت کلید واژه های ارزشی در دستور کار قرار دهد.

در پایان با تصمیم اعضای هیأت امنای شورا مقرر شد، اخبار شورا از طریق سایت فاش نیوز به جامعه هدف اطلاع رسانی شود.


کد خبرنگار : 23