تاریخ : 1395,دوشنبه 26 مهر14:50
کد خبر : 49979 - سرویس خبری : اخبار

بنیاد شهید باید واحد حقوقی خود را تقویت کند


بنیاد شهید باید واحد حقوقی خود را تقویت کند

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خواستار تحرک فعال و تعامل سازنده مسئولان بنیاد شهید با نمایندگان ملت در بهارستان برای تصویب طرح ها و لوایح مربوط به ایثارگران شد.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خواستار تحرک فعال و تعامل سازنده مسئولان بنیاد شهید با نمایندگان ملت در بهارستان برای تصویب طرح ها و لوایح مربوط به ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و جانباز 70درصد خطه سرسبز گیلان با اشاره به تصویب طرح انتخاب رئیس بنیاد شهید از سوی ایثارگران در کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس که بر اساس آن رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران باید توسط جامعه هدف انتخاب شود،تصمیمی احساسی است.

 وی با تشریح دلایل مخالفت خود با این مصوبه تاکید کرد: مگر می شود یک کار حاکمیتی را به دیگران سپرد در حالی که قانون اساسی این موضوع را فقط در جریان رفراندم مشخص کرده است،پس انتخاب رئیس بنیاد شهید دیگر چه صیغه ای است وبنظر من بدعت جدیدی است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:من معتقدم این مصوبه بخاطر ضعف بنیاد است وبدون کار کارشناسی وعدم ارتباط با بنیاد این طرح تصویب شده است و من با آن موافق نیستم، چرا که هر چیزی جای خودش را دارد.

وی با بیان اینکه ایثارگران در فرایند تصمیم سازی می توانند شرکت کنند اما در تصمیم گیری خیراظهار داشت:انتظار داشتیم که بنیاد شهید خیلی جدی و قوی تر از گذشته در این مورد ورود کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نواقص موجود در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید رفع و اجرای آن دائمی شود تصریح کرد:این ضعف بزرگ بنیاد شهید است و بنیاد باید ضعف های حقوقی خود را برطرف کند.

نماینده ویلچرنشین مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ضعف حقوقی بنیاد شهید در مجلس کاملا مشهود است و به طور مثال برخی از نمایندگان بر اساس سلایق شخصی یا اطلاعات فردی تصمیماتی را برای آینده بنیاد می گیرند که احتمال دارد به جامعه هدف زیان هایی وارد کند .

عضو کمیسیون تلفیق مجلس  اضافه کرد:متاسفانه این نقص به خاطر این است که واحد حقوقی بنیاد شهید بیشتر درگیرکاغذ بازی است و نتوانسته است چه در قوانین بودجه سنواتی و چه در برنامه ششم تاثیر گذار باشد.

ایمن آبادی یادآور شد:من مطمئنم اگردر آینده این نقص را برطرف نکند نمی تواند پاسخگوی ایثارگران باشد و مسلما هزینه این ضعف را جامعه هدف پرداخت خواهد کرد .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:من انتظار دارم آقای شهیدی واحد حقوقی بنیاد شهید را تقویت کند تا قوانین براساس احساسات و بر خلاف منافع جامعه هدف تصویب نشود.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس دهم در پایان تاکید کرد:با این وجود من فکر می کنم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس دهم تمدید و تصویب خواهد شد.


کد خبرنگار : 18