تاریخ : 1395,سه شنبه 27 مهر13:29
کد خبر : 50024 - سرویس خبری : اخبار

قبول دارم کم کاری می شود/مجلس باید از تدابیر ویژه ای استفاده کند


قبول دارم کم کاری می شود/مجلس باید از تدابیر ویژه ای استفاده کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: قبول دارم که کم کاری می شود، مجلس باید از تدابیر و راهکارهای ویژه ای برای حمایت از جانبازان و ایثارگران استفاده کند.

فاش نیوز - عضو فراکسیون امید و عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس باید از تدابیر و راهکارهای ویژه ای برای حمایت از جانبازان و ایثارگران استفاده کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "علی ساری" نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عنوان یک رزمنده و ایثارگر در کمیسیون اجتماعی تا جایی که در توان دارم و سوادم به من اجازه می دهد تلاش می کنم تا برای رفع مشکلات و مسائل ایثارگران فعالیت موثری داشته باشم.

رئیس کمیته نفت، گاز و انرژی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درکمیسیون اجتماعی موارد مختلفی اعم ازمسائل ایثارگران، حقوقی و دیگر موضوعات در حوزه برون رفت از مشکلات اجتماعی بحث و رسیدگی می شود.

نماینده ایثارگر مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از دوستان ایثارگر درخواست دارم تا با طرح پیشنهادها و مشکلات خود، ما را در کمیسیون اجتماعی یاری کنند.

علی ساری عضو فراکسیون امید مجلس دهم افزود: فرزند ایثارگر هستم و پدر من بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس است و بنابر این با مسائل و مشکلات ایثارگران به خوبی آشنا هستم.

استاد دانشگاه تصریح کرد: در دوران جنگ به عنوان  بسیجی در سوسنگرد و اهواز حضور داشتم و به عنوان کسی که در منطقه جنگی و محروم خوزستان زندگی می کند با نیازهای این عزیزان به خوبی آشنا هستم.

وی همچنین تاکید کرد: تا جایی که می توانم نهایت سعی و تلاش خود را می کنم که حقوق از دست رفته ایثارگران را دوباره احیا کنم.

نماینده ایثارگر اهواز در پاسخ به این سوال که چرا در بحث قانونگذاری و اجرا برای ایثارگران هنوز هم مشکلاتی وجود دارد ادامه داد: نمی شود گفت که مشکلاتی وجود ندارد اما نباید نمره صفر هم داده شود، در حقیقت من در بحث اجرا نمره صفر را نمی دهم ،اما قبول دارم واقعا کم کاری می شود.

عضو فراکسیون امید و نماینده اصلاج طلب مجلس دهم افزود: به طور مثال ما در منطقه خودمان در خوزستان ایثارگران زیادی داریم که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند (که از جمله آنها پدر خود من  است)اما در تمام دوره هشت سال جنگ در دشوارترین منطقه جنگی حضور فعالی داشته اند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: متاسفانه این ایثارگران نه کارمندند که از جایی حقوق دریافت کنند و نه اینکه حمایت می شوند و فقط در مقاطعی از زمان به شکل جسته و گریخته مبالغ ناجیزی به آنها داده شده است در حالی که  اینها گدا نیستند و یک روزی از سرزمین و ناموس ما دفاع کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم تاکید کرد: اگر چه برای آنها قانون هست که باید به شکل ویژه ای حمایت شوند اما در عمل این گونه نیست و برخوردها در شان آنها نیست و در واقع توهین به کل نظام است و این موضوع باید پی گیری ویژه ای شود و ما به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی باید برای احقاق حقوق این عزیزان تاثیرگذار باشیم.

وی که از عضویت خود در کمیسیون اجتماعی مجلس گلایه دارد و آن را تحمیلی می داند یادآور شد: با خواست خودم به کمیسیون اجتماعی نرفتم و با توجه به حوزه کاری در شرکت نفت و فعالیت علمی در حوزه انرژی، تمایل داشتم در کمیسیون انرژی حضور موثرتری داشته باشم ولی در صحن علنی تصمیم گرفته شد تا به کمیسیون اجتماعی بروم.


کد خبرنگار : 18