تاریخ : 1395,یکشنبه 25 مهر12:45
کد خبر : 50029 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

امان از این همه شعار!!!



رضا مهران - درخبرها آمده بود تمام هزینه های درمانی ایثارگران بطورکامل پرداخت میشود؟ آیا اینچنین است و ما نمیدانیم. بدون اصرار برحرفم به جرات بگویم با توجه به زخم موجود از دوران دفاع مقدس وکبر سن طبیعتا بیماریهای خود و بدنبالش اهل منزل که بروزبیماریها در این سن امری است طبیعی روزافزون و غالبا بیش از یک میلیون تومان هزینه درمان می پردازم که بیش ازنیمی ازحقوق دریافتی را اینگونه هزینه میکنم که اگر قرار باشد به طریق اعلام شده که مسئولین امرگفته اند تا بعض اقلام شامل بیمه شود هزینه ها و دردسرهای خاص خود را داشته که بیشتر مواقع امکان پذیرنیست؟

مثال:برای مراجعه به پزشک متخصص طرف قرارداد از محل سکونتم که خارج از تهران است باید بدفعات به تهران مراجعه تا شاید موفق به ویزیت گردم و به دنبالش داروها که غالبا" ویزیت پزشک اکثر داروهایش ازتعرفه بیمه خارج و آزاد بشمار می رود؟ دردهایی است که میدانم همه ایثارگران با آن درگیر و کاملا به آن واقفند. و آنانکه شرایط دشوارتری چون من دارند این مشکلات دوچندان خواهدشد. اینگونه هزینه ها علیرغم فشار مضاعف بر دوش ایثارگران مادامیکه از اینگونه شعارها بی اطلاعند تحملش بمراتب آسانتر است.

لیکن زمانیکه ازقول مسئولی اینگونه اخبارسانه ای میگردد تحملش بسیاردشوارمیگردد؟ براین باور رسیده ایم با جامعه ای بس شعارزده طرف شده ایم که دیگران برای رشد در امور کاری خود از ایثارگران پلکان ترقی درست نموده اند.حال باچه هزینه ای، آن دیگر به آن فردشعاردهنده ربطی نیست؟ درآخرخلاصه کنم یک ایثارگر سراغ دارید با پیمودن همه مسیرهای قانونی درجهت استفاده رایگان برای درمانش حداقل نیمی ازهزینه های مربوطه راپرداخت نکرده باشد یا پزشک با بیمه قرار دادند یا داروها شامل بیمه نمیشود یا داروها در داروخانه طرف قراردادیافت نمیشودیا....یا...که ناچارا برای تسهیل حداقلی بایدهزینه کرد. زیرا ایثارگران نه آن سلامتی را دارندکه درشهر خود برای کمترشدن هزینه از این آدرس به آن آدرس بروند و درصورت این روند نیز باید هزینه تردد پرداخت کنند که معمولا بیشتر از هزینه درمان خواهدشد؟

درپایان باید دعاکرد و از قادرمتعال خواست که جامعه مان را ازشعارزدگی دورنماید. علیرغم میل باطنی تنهاب برای معرفی شخصیت حقیقی خود از لحاظ سیستم اداری بنیاد دارای 70درصدازکارافتادگی میباشم که درهیچ نهاد یا اداره ای ازاین لقب استفاده ننمودم که برای آن توجیهی دارم که ذکرش ازحوصله آنان خارج است؟


کد خبرنگار : 17