تاریخ : 1395,سه شنبه 27 مهر14:51
کد خبر : 50074 - سرویس خبری : اخبار

قول لاریجانی برای گنجاندن تسهیلات به ایثارگران در لایحه برنامه ششم


قول لاریجانی برای گنجاندن تسهیلات به ایثارگران در لایحه برنامه ششم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:مواردی که نمایندگان برای ایثارگران لازم می دانند می توان در لایحه احکام برنامه ششم توسعه لحاظ کرد.

فاش نیوز - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که نمایندگان برای ایثارگران لازم می دانند می توان در لایحه احکام برنامه ششم توسعه لحاظ کرد.
به گزارش حبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه 27 مهر ماه در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان اظهار داشت: ما باید اشکالات شورای نگهبان در مورد این لایحه را برطرف کنیم چرا که به دلیل بار مالی شاکله آن عوض شده است.
وی خطاب به نمایندگان گفت: اگر اجازه بدهید مواردی که مربوط به اصل 75 قانون اساسی است و بار مالی دارد را به لایحه ششم توسعه که تا یک ماه دیگر تصویب می شود انتقال دهیم.
لاریجانی در سخنان کوتاه خود در جریان رسیدگی مجلس به بند های ب ،ت و ث ماده 3 در مورد ارائه تسهیلات به ایثارگران خاطر نشان کرد: در مورد این بندها اکنون نمی توانیم تغییراتی جز حذف اعمال کنیم، اما اینکه در این مورد چه باید کرد باید گفت که این موضوع را بنده با مقام معظم رهبری صحبت کردم و مکاتباتی داشتم که در لایحه برنامه ششم اشکالات برطرف شود.
وی اضافه کرد: مواردی که نمایندگان مجلس برای ایثارگران لازم می دانند می توانند در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ کنند و در این صورت دیگر ایراد اصل 75 فانون اساسی برای بار مالی از سوی شورای نگهبان گرفته نحواهد شد.
گزارش خبرنگار ما حاکی است نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان با حذف بندهای ب ، ت و ث ماده 3 مرتبط با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موافقت کردند.

کد خبرنگار : 23